Driver problemer med SiS630 i bærbar
Fra : Taba

Dato : 26-04-03 23:38

Min bærbar med et SiS630 chipsæt (integreret lyd, lan, vga, tv-out) giver
mig en BSOD (winxp) eller også en fuldstændig hvid skærm når jeg installere
de nyeste drivere (209). Den vil gerne virke med 206 versionen, men så har
jeg ingen tv-out (som egentlig er mit problem).
Jeg har prøvet med en fuldstændig "ren" installation af winXP, det hjalp
ikke. Det sjove er bare at driveren er WHQL certificeret (som åbenbart
betyder BSOD i det her tilfælde). Med version 206 er der 2 faner der hører
til TV-Out funktionen som er udhvisket og ikke kan vælges lige meget hvordan
jeg gør (booter med tv'et sat til (og ikke sat til), prøver forskellige
version af driver).

Det eneste jeg ikke har gjort er at flashe min bios til en ældre, og se om
det virker..... Den vinkel vil jeg nok eksperimentere med i morgen, men hvis
der er nogen der har et råd eller nogle erfaringer de vil ud, så er jeg
lutter øre.

/Taba

Fra : Taba

Dato : 27-04-03 00:01

> Det eneste jeg ikke har gjort er at flashe min bios til en ældre, og se om
> det virker.....

Det har jeg så lige gjort (den "ene" af de 2 (en system og keyboard BIOS)
BIOS'er), nedgraderede system biosen men det hjalp ikke....

/Taba

Fra : Morten L.

Dato : 27-04-03 07:23

"Taba" <famtabaWHOHATESSPAMMERS@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg så lige gjort (den "ene" af de 2 (en system og keyboard BIOS)
> BIOS'er), nedgraderede system biosen men det hjalp ikke....
>
> /Taba

Har du prøvet at tilslutte TV-out, og så re-boote?
Nogle kort laver det nummer, med udviskede sider i driveren, hvis ikke
enhenden er tilkoblet under boot.

Ellers brug producentens drivere.... De plejer at virke - nu skriver du ikke
mærket på din labtop

/Morten

Fra : Taba

Dato : 27-04-03 09:50

> Har du prøvet at tilslutte TV-out, og så re-boote?
> Nogle kort laver det nummer, med udviskede sider i driveren, hvis ikke
> enhenden er tilkoblet under boot.

Det tror jeg , men jeg vil da lige prøve igen

> Ellers brug producentens drivere.... De plejer at virke - nu skriver du
ikke
> mærket på din labtop

Den hedder Natcomp, men driveren der følger med er dem man kan downloade fra
SiS....

/Taba