RAM problemer
Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 26-04-03 18:09

Har netop købt 512 mb DDR Ram (2100). Jeg har i forvejen 256 i min Athlon
1333 maskine. Når jeg sætter de nye i og starter maskinen siger den
"dyt-dyt-dyt-dyt osv" men starter ikke op. Skærmen forbliver sort. Normalt
siger den et enkelt "dyt" inden den starter.

Er der nogen forslag til løsning, eller bliver jeg nødt til at vente til på
mandag og gå ned til min lokale computerpusher?

Jeg ved ikke hvilket bundkort der sidder i.

Kennet

Fra : XXX

Dato : 26-04-03 18:46

"Pernille og Kennet Föh" <anonymos@noplace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> mandag og gå ned til min lokale computerpusher?
>
> Jeg ved ikke hvilket bundkort der sidder i.

"dyt-dyt-dyt-dyt osv" plejer at betyde at der ikke er monteret (korrekt
monteret) ram,
men kan også betyde at der ikke er noget grafik kort.
Afhængigt af bundkort kan der også være tale om en blæser der ikke kører
(alarm på varme)
Nu ikke for at ødelægge dit humør, men da vi i DK nu har haft TØRT vejr i
lang tid, vil begrebet
statisk elektrisitet måske have haft en betydning ved montage af de nævnte
ram.
Der kan faktisk være tale om at der kan have været en afladning til
ram/bundkort (eller andre dele)
som derfor har lidt skade.
Et almindeligt godt råd ar ALTID at sørge for at aflade evt. statisk
elektrisitet ved at berøre en vandhane
eller en radiator eller lign lige før man håndterer "sarte" dele.

M.v.h.

Kim

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 26-04-03 18:59

> [...]
> elektrisitet ved at berøre en vandhane
> eller en radiator eller lign lige før man håndterer "sarte" dele.

OK, men når jeg piller den nye ram ud, så fungerer dyret fint. Det du siger
er altså, at den nye ram måske ikke virker? Så må jeg nok ned i
forretningen på mandag. Vil den også sige dyt-dyt når der sidder et korrekt
RAM og en der er i stykker?

Takker,

Kennet

Fra : Calle.

Dato : 26-04-03 19:15

Pernille og Kennet Föh wrote:
> [...]
> til på mandag og gå ned til min lokale computerpusher?
>
> Jeg ved ikke hvilket bundkort der sidder i.

Er det i flere moduler eller i et. Ikke alle bundkort tager imod så
store moduler.
tag evt. din PC med, så kan de finde de ram den skal bruge
--
Calle

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 27-04-03 05:39

> [...]
> "dyt-dyt-dyt-dyt osv" men starter ikke op. Skærmen forbliver sort. Normalt
> siger den et enkelt "dyt" inden den starter.

Er det alm. SD-RAM der sidder i, i forvejen?
Kan bundkortet tage begge slags? (der er ingen bundkort der kan bruge
begge slags samtidig, det er enten-eller)
Har du prøvet at sætte de nye i og tage de gamle ud?