karpe hjemmeside?
Fra : Schuberti

Dato : 17-05-03 16:51

jeg har søgt lidt rundt på nettet for at finde en god hjemmeside om
karpe-fiskeri men jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde nogle ordentlige!

fangstmetoder, agn, udstyr etc.?

pfht.
schuberti

Fra : Bechmann

Dato : 17-05-03 19:28

Hej

Prøv www.carp.dk

Eller www.carphunters.suite.dk

Der er også en del andre. Søg på jubii eller google med søge kriteriet
karpefiskeri.

Mvh

JAcob

Fra : Mikael Knop

Dato : 17-05-03 23:07

www.carphunters.suite.dk er vel en af DK's mest besøgte sider og med rette.
Der lægges et kæmpe stykke arbejde i at holde siden opdateret med hvad der
rører sig på området i DK og også i det øvrige Europa. Kan varmt anbefales.
Hvis fiskeriet ellers 'fanger' dig, er der Foreningen af Danske
Karpefiskere, som for 150,- årligt giver adgang til et bredt netværk af
ligesindede, som du kan søge råd og vejledning hos. Yderligere info på
www.danskekarpefiskere.dk
Men hvis det du søger er en introduktion til fiskeriet (som du selv skriver:
fangstmetoder, agn, udstyr etc.), må jeg nok anbefale dig at købe eller låne
et par bøger på biblioteket.
Moderne medefiskeri af Jens Bursell berør emnet ret godt, og beskriver
derudover også fiskeriet efter andre specimen arter som suder, karusse
o.lign.
Specimenmede også af Jens Bursell er også værd at læse.
Karper - medefiskeriets storvildt af Kenth Esbensen er også en udemærket bog
som iøvrigt kan købes gennem ovenstående hjemmeside.
Men derudover findes der også masser af andre titler der i større eller
mindre grad behandler fiskeriet efter karper. Så tag en tur på biblioteket
og støv alt det op du kan finde. Når du synes du er klar, er det så bare at
finde et vand, du vil fiske. Her er hjemmesiden en kanon hjælp. Den har vel
den mest udbyggede liste over vande i DK.
Og så ellers bare afprøve teorien i praksis. Husk at fiskeri læres ved
vandet!
God fornøjelse.
Mikael Knop.