Sammenføring af kat og hund
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 17-05-03 11:08

Jeg får en kammerat på besøg (i eftermiddag og han er nødt til at
tage hans "skotte"-terrier på to år med.

Vi har to kastrerede skovkattekillinger på 9 mnd.

Hvordan fører vi de to parter sammen så chancen for succes er størst?

Succeskriteriet er fred og fordragelighed.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Ann K

Dato : 17-05-03 11:36

Hejsa.
Hvis det kun er for en enkelt eftermiddag/aften, at hunden skal være på
besøg, så vil jeg faktisk foreslå at din kammerat holder den i snor (og
dermed tæt til sig) under hele besøget.... Du kan se hvordan kattene
reagerer - nogle vil foretrække det direkte angreb, men langt de fleste vil
gå meget forsigtigt til værks... Lidt snusen og så væk i en fart... Husk
endelig at ROSE alle, når de er rolige overfor hinanden og sørg for at
kattene har et sted, hvor de kan gemme sig (søge tilflugt), hvis de skulle
blive skræmte over hunden...

Hvis jeg har misforstået, og det drejer sig om et længere besøg, så skal der
dog andet og mere til, for at dit (og med garanti også hundens og kattenes
ønske om fred og fordragelighed bliver opfyldt....

Mvh Ann - der _også_ holder min lille hund i snor, når vi ikke kan undgå
besøg i hjem med børn

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-05-03 11:48

On 17/05/2003 12:35, in article ba5377$j15$1@sunsite.dk, "Ann K"
<tsarsFJERN@DETTEos.dk> wrote:

> [...]
> endelig at ROSE alle, når de er rolige overfor hinanden og sørg for at
> kattene har et sted, hvor de kan gemme sig (søge tilflugt), hvis de skulle

Så er der jo de katte, som første gang de ser en stor (kattevant) hund,
straks forsøger at lege og til slut forsøger at putte sig hos hunden Jeg
glemmer aldrig Sif og Visa - Sif var på besøg en enkelt eftermiddag, Visa
var dybt fascineret af denne store venlige legekammerat
Jeg vil forsøge at uploade nogle billeder af mødet i mit album...
Mvh Camilla
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 18-05-03 00:15

Steen Suder, privat wrote:
> [...]
>
> Hvordan fører vi de to parter sammen så chancen for succes er størst?
>
> Succeskriteriet er fred og fordragelighed.

Hmmm.... Møffe (hunden) ville bare lege, storebror Nova ville gemme sig
og lillebror Diamond ville bare stå helt stille på tæer, stritte med
pelsen og udstøde nogle lyde, der mest af alt mindede om en lille
spraydåse

Så nogen hyggelig forening var det ikke.