kattebakke på hylde..
Fra : Peter

Dato : 16-05-03 15:54

Hej

Min datter 1 år, ser det som en stor fornøjelse at rode i kattebakken og det
duer ikke rigtigt at lukke døren til toilettet hvor bakken står for så kan
katten jo ikke komme på bakken. Så der går ret meget energi med at rende ud
på toilettet op stoppe min datter i hendes forhavende :-/

Så var det jeg tænkte at man kunne lave en hylde og sætte bakken der, men
hvad siger katten til det?

Er der nogen som har erfaring med noget lignende, det ville være rart at
vide før jeg begynder på det helt store..

Peter

Fra : Louise Viborg

Dato : 16-05-03 16:03

Hej Peter!
Jeg tror ikke at det vil gøre så meget. Når bare katten ved hvor
bakken er og den kan komme derop, så skulle det da nok fungere. Her
står kattenes mad og vandskåle i vindueskarme rundt omkring, så vores
hund ikke spiser deres mad, og det fungere rigtig godt

Mvh. Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Formidling af vildtlevende katte
www.glemte-katte.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 16-05-03 16:33

Hej Peter

Hvis ellers hylden er solid og stabil, skulle det ikke
give problemer, er hylden ikke solid nok, så katten
dratter ned kan det gøre den bange for bakken og det
er ikke så smart, kunne du ikke sætte en krog på døren
så åbningen er stor nok til katten, men ikke til din datter.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Some people have lives, others have cats.

Fra : Jette

Dato : 16-05-03 17:00

"marianne hellemose" skrev:
> [...]
> er ikke så smart, kunne du ikke sætte en krog på døren
> så åbningen er stor nok til katten, men ikke til din datter.

.... vi bruger også krog... den har nemlig også den praktiske funktion, at
den afholder kattene fra at komme til at skubbe døren i, så de ikke kan
komme ind/ud... Krogen sidder allerøverst oppe, så det kun er mennesker med
en minimumshøjde på 1,50 m, der kan nå den

Mvh. Jette

Fra : Tournesol

Dato : 16-05-03 16:50

Hej

>klip<

vi satte et saxegitter op da vores børn var små det kunne katte nemt gå
igennem men børne kunne ikke
saxegitter er nemt at slå sammen uden at fylde en masse .

Hilsen henriette.

--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-05-03 17:09

In <jf13ab.2h22.ln@tatooine.omnix.dk> Jette wrote:

> [...]
> kan komme ind/ud... Krogen sidder allerøverst oppe, så det kun er
> mennesker med en minimumshøjde på 1,50 m, der kan nå den

Osse her
En god solid stormkrog på ca. tjah - 25 cm? Den blev sat på for at
forhindre at kattene fik skubbet døren i når vi ikke var hjemme. Senere
har opdagede vi jo at den virker fint "mod" gæster, der instinktivt
lukker døren til - og mindre børn. Vi har også en på soveværelsesdøren -
så kan kattene få et fristed at opholde sig når vi har gæster .-)

Fra : Louise Viborg

Dato : 16-05-03 17:36

Ja, en krog på døren er en rigtig god ide. Vi skal også have sat en på
døren ind til katteværelset, så kattene har et fristed.

Mvh. Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Formidling af vildtlevende katte
www.glemte-katte.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 16-05-03 18:03

"Peter" <Peter@hansen.com> skrev...
> [...]
ud
> på toilettet op stoppe min datter i hendes forhavende :-/

Jeg vil i stedet foreslå, at du anskaffer en krog i en rimelig længde, som
du sætter på badeværelsesdøren i en højde, hvor din datter ikke kan nå den -
på den måde kan I altid have have badeværelsesdøren stående åben med en
10-15 cm sprække (katten skal selvfølgelig kunne komme igennem...), og
lillepigen kan ikke komme ud og rode i bakken.

Jeg personligt ville ikke stille kattebakken op i højden - den kunne jo
falde ned, og udover det selvfølgelig vil være rigtig uheldigt hvis katten
er inde i den, så vil det også give et svineri uden lige....

Mvh. Camilla