forum (opslagstavle)med javascript
Fra : Nick Jensen

Dato : 16-05-03 14:01

hej

Jeg har en ide om at lave et forum på en hjemmeside. Og jeg vil
gerne kode denne som Javascript (ikke v.h.a. af frontpages forum
funktion)
Det skal være et forum hvor man kan skrive indlæg til som
umiddelbart skal kunne ses.
Faktisk et forum der ligner det vi skriver i her på siden.

er der nogen af jer der ved hvor man kan få en grundlæggende
instruktion i hvordan man gør dette, evt. har et link til en
sådan instruktion?

vh Nick Jensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-05-03 14:19

"Nick Jensen" <nick-lone@mail1.stofanet.dk> skrev
> [...]
> umiddelbart skal kunne ses.
> Faktisk et forum der ligner det vi skriver i her på siden.

Det 'forum', jeg skriver i, hedder Microsoft Outlook Express

> er der nogen af jer der ved hvor man kan få en grundlæggende
> instruktion i hvordan man gør dette, evt. har et link til en
> sådan instruktion?

Du kan finde sådan noget hos http://.activedeveloper.dk
Men du skal nok regne med at lave det i asp.

Yderligere spørgsmål kan du stille her:

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-05-03 14:26

Nick Jensen <nick-lone@mail1.stofanet.dk> writes:

> Jeg har en ide om at lave et forum på en hjemmeside. Og jeg vil
> gerne kode denne som Javascript (ikke v.h.a. af frontpages forum
> funktion)

Så er du i den forkerte gruppe. "clientside" betyder at koden udføres
på brugerens browser. For at lave et forum skal andre folk også kunne
se det man skriver, så derfor skal der laves på serveren. Klient-side
javascript er ikke nødvendigt til et forum (ren html er nok til
klienten), arbejdet foregår på serveren.

> Det skal være et forum hvor man kan skrive indlæg til som
> umiddelbart skal kunne ses.
> Faktisk et forum der ligner det vi skriver i her på siden.

Hvilken side? Jeg læser denne nyhedsgruppen i min Emacs.
(Men ja, jeg kan godt se at du skriver gennem html.dk's
interface til nyhedsgrupperne.)

> er der nogen af jer der ved hvor man kan få en grundlæggende
> instruktion i hvordan man gør dette, evt. har et link til en
> sådan instruktion?

Prøv i .serverside, der har du større chance for at få hjælp/
/L