Hvilket foder?
Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 15-05-03 21:10

Jeg høre hele tiden godt og dårligt om de forskellige mærker.

Her har i chancen, kom med alle argumenter gode og dårlige.

Hvilket foder bruger i og hvorfor?
Tak

Jacob

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-05-03 21:28

Hej Jacob

"Jacob Nordestgaard" <jnordestgaard@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket foder bruger i og hvorfor?

Nicki får foder fra Olivers petfoot, hvilket vi altid har brugt lige fra vi
fik ham som 8 uger gammel hvalp. Hvorfor? jaaa, noget skulle vi jo starte
med at prøve, og Nicki kunne lide det, så hvorfor ikke bare fortsætte.
Endvider er det rene varer der bruges i produktet.

Nogen gange får han også vores mad, grønsager, kød, fisk, kylling, men for
det meste er det tørfoder fra Olivers.

Mange hilsner fra
Bolette

Fra : Ditte K

Dato : 16-05-03 00:13

Min hund er så glad for Oliver's så jeg kan bruge det som godbidder. Og så
får man det til ordenlig pris og leveret til døren

Ditte

Fra : Winther

Dato : 16-05-03 08:55

> [...]
> Jeg høre hele tiden godt og dårligt om de forskellige mærker.
>
> Her har i chancen, kom med alle argumenter gode og dårlige.

Jeg fodrer med Sportsmans Pride. Et godt og ikke så dyrt produkt som selv
min meget småtspisende hanhund gerne spiser. Pris ca. 300 for 15 kg.

Vh. Winther

Fra : Helle Jensen

Dato : 16-05-03 10:17

Hej Jacob

Til mine to cairnterrier bruger jeg Royal Canin light til små hunde. Dette
skyldes, at de begge har tendens til overvægt. Jeg har prøvet mange mærker i
light udgaven, men Royal canins var det eneste som har givet den ønskede
vægtreduktion. De har begge nu deres idealvægt og tilmed flot pels. Foderet
er dog noget dyrt, da det endnu kun fås i 2 kg. poser, som koster 109 kr.

Til min border collie hvalp bruger jeg Royal Canin hvalpefoder til
mellemhunde. Har valgt samme mærke, da det var så godt til terrierne.
Samtidig synes jeg, at det er godt, at foderet er lavet i forhold til hvor
stor hunden bliver.

Hilsen Helle

Se mine hunde på www.helleshunde.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 16-05-03 13:32

Vores Golden Retriever får Royal Canin Maxi. Han er meget kræsen
omkring tørfoder, men Royal Canin kan han rigtig godt lide, og vi er
også meget tilfredse med produktet til vores katte. De har nemlig
altid fået Royal Canin, så hvorfor skule Baluka så ikke også det

Mvh. Louise & Baluka (Golden Retriever)
www.shunozahra.dk
www.glemte-katte.dk

Fra : Therese

Dato : 16-05-03 13:36

Vi har fodret Bernhard med Royal Canin Junior Giant gennem de sidste måneder
og er meget tilfredse. Bernhard elsker det, og han spiser langsommere, da
det er i store bidder, der skal tygges. Vi får altid ros for at hans pels er
så flot.
Det koster knap 400 kr for 15 kg, når det er på tilbud.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Ditte K

Dato : 17-05-03 10:03

Jeg mener at have læst at Royal Canin's foder er testet for hårdhed. Altså
sådan at tanden skal et godt stykke med gennem foderpillen for at knuse den,
således bliver tænderne renset.

By the way, så er det et foder man aldrig går galt i byen med *S*

Ditte

Fra : x Vuf x

Dato : 17-05-03 12:49

Sat, 17 May 2003 11:03:20 +0200, Ditte K wrote:

Som sagt før, bruger jeg kun Royal Canin Mini Junior og
Royal Canin Yorkshire til de voksne. Det sidste, fordi der
skulle være et tandrensemiddel i.

>By the way, så er det et foder man aldrig går galt i byen med *S*

Det vil jeg godt skrive under på! Desuden er Royal Canin stadig
det eneste foderfirma, der har foder specielt til små racer!

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

En computer og en kat har begge en del hemmeligheder,
de ikke deler med andre.

Fra : Smat

Dato : 17-05-03 21:06

Vi bruger specific - vel ca det dyreste foder man kan få, har aldrig hørt
noget dårligt om det. Vi bruger dyrlæge foder fordu vores hund er et skravl
så hvis foderet har noget at sige, har vi forsøgt at vælge et anerkendt
mærke.'

MVH
Margrethe

Fra : René Kofoed

Dato : 18-05-03 12:39

Hej Jakob.
Min lab.tæve får Happy dog light (360 kr. for 15 kg. ca 1 sæk på 6 uger),
pga overvægt efter hun blev sterilliseret. Hun spiser det med største
velbehag og har en flot pels, og "god fast" afførring.
Schæferhvalpen får Hills Precription Diet Large Breed (465 kr. for 14 kg.ca.
2 sække pr. måned), pga af racen. Der er nøje udmålt hvad de store racer
skal have, og hvilket den endelig ikke må få for meget af. specielt
forholdet mellen calcium og fosfor. - Og det er noget af det mest
gennemtestede foder man kan få (siger dyrlæger og andre) Ved ikke selv ret
meget om foder generelt!!
De får begge tilskud af Vital Animin og olie.
MVH Susanne.

Fra : Winther

Dato : 18-05-03 21:27

"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget om foder generelt!!
> De får begge tilskud af Vital Animin og olie.

Uha, det lyder dyrt. Som skrevet, får min schæfer Sportsman Pride, 300 for
15 kg, som varer ca. 1 md. Hun bliver trænet middel hårdt, og AA er 00 og HD
er A, så det kan da ikke være helt forkert.

Vh. Winther

Fra : René Kofoed

Dato : 19-05-03 10:32

Hej Winther.
Som skrevet ved jeg ikke selv ret meget om foder, og har derfor valgt, at
lytte til fagfolk. Hills PD Large Breed, skulle efter sigende være noget af
det bedste foder på markedet til store hurtigvoksende racer. Han har fået
det bedste (?) foder, ikke ret meget motion, så er resten jo op til
arveligheden af HD.
Han (schæferen) har været på dietkur, pga allergi, og skal derfor have Hills
pd, indtil han er mindst 1 år, da forholdet ml. calcium og fosfor ikke var
rigtigt. Han er umådelig stor allerede nu, hvor han kun er 9½ mdr. Han er
heldigvis gået lidt i stå med, at vokse i højden, men bliver jo også en del
bredere.
Han har (7-9-13) aldrig haft ondt nogen steder i bevægapperatet indtil dato,
men lider jo så desværre af allergi.
Meningen er at han skal have Sportsmans Pride, når han er gammel nok til
det. (har en veninde der er forhandler af hundefoder).
MVH Susanne.

Fra : Pia J

Dato : 19-05-03 14:08

"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> wrote in message
> [...]
af
> det bedste foder på markedet til store hurtigvoksende racer. Han har fået

Ikke for noget, for hundene er jo forskellige - men Max blev startet på
Hills large breed puppy og fik megameget skæl indtil jeg skiftede. Så det
bliver spændende at se, hvordan det går med Xaviers allergi når han går over
på voksenfoder en gang!

Til gengæld har Max fået høfeber for andet år i træk, så han kan ikke gå
spor :(

Har i øvrigt fået Mollys led fotograferet nu, og de er flotte! :)

:Pia

Fra : René Kofoed

Dato : 20-05-03 12:09

Hej Pia.
Tillykke med resultatet. (af Molly selvfølgelig)
Vi har fået svar på blodprøven af Xawier, og han er allergisk overfor
husstøvmider, så jeg gør rent som aldrig før. Han går ude hele dagen, og der
er umiddelbart ikke nogen gener for ham. Men der er bestilt en vaccinekur
hjem, og så må vi se om der er nogen forskel at mærke.
Vi tager også til vandet lidt oftere så han får skyllet pelsen for støv og
diverse.
Skal til dyrlægen i næste uge, da han er meget, meget stor af sin alder. Jeg
synes ikke han er for tyk eller overvægtig, men kan ikke forstå at han er
blevet så stor.
Var til konkurrence med Coco d.16/5, hun var ulydig og fyldt med ballade,
men hun gik sit første konkurrencespor uden tilrettevisning eller andet!!
JUHUUUEEEEE!!!!!!!! Det hjalp dog ikke meget på det sluttelige resultat,
men det var en kanon god oplevelse.
Skal vi snart mødes igen ??
Mange hilsner fra
Susanne og hundene.

Fra : Pia J

Dato : 20-05-03 12:16

> Hej Pia.
> Tillykke med resultatet. (af Molly selvfølgelig)
> Vi har fået svar på blodprøven af Xawier, og han er allergisk overfor
> husstøvmider,

Nååja, det er også rigtigt...

> [...]
Jeg
> synes ikke han er for tyk eller overvægtig, men kan ikke forstå at han er

Altså tyk er han i hvert fald ikke! Men jo, allerede da vi besøgte jer, var
han tæt på voksenhøjde. Meen, burde han ikke være færdig med det nu?

> men det var en kanon god oplevelse.

Det er det vigtigste.

> Skal vi snart mødes igen ??

Altså jeg ved godt jeg er besværlig, men jeg har lige fået tilbudt
alletiders spændende job - så nu skal jeg igen have fundet ud af hvad jeg
gør hvornår, for jeg får rygende travlt... Ligesom jeg har kunnet gå hjemme
en hel måned og tage den med ro og begynde at få styr på tilværelsen...

:Pia

Fra : René Kofoed

Dato : 21-05-03 16:25

Hej igen Pia.
Tillyke med jobbet.
Nej, Xawier var ikke færdig med, at vokse, han er blevet både højere og en
hel del bredere end da du så ham.
Jeg tror faktisk, at han er for stor allerede nu!! Min veninde (som ved en
del om schæfere) har skudt ham til et skuldermål på omkring 70cm!!! - og det
er 5 cm for højt!!!! Desuden er han faktisk "udvokset" i breden også, men
slutte jo først med, at vokse som 2 års.
Alt dette er jo også ligegyldigt, bare han ingen skavanker får,og vil blive
ved med, at høre efter hvad "mor" siger!!
MVH Susanne.

Fra : Bjergskoven

Dato : 18-05-03 19:01

>Hvilket foder bruger i og hvorfor?
>Tak
>
>Jacob

Hej Jacob

Hos os fodrer vi udelukkende med hjemmelavet råt foder. Hunden er et rovdyr
og er slet ikke skabt til at spise tørfoder. Tørfoderprodukter indeholder
store mængder korn og har været igennem en fremstillingsproces der har
destrueret alle enzymer og vigtige vitaminer. Indholdet af kornprodukter er
en stor kilde til allergier hos mange hunde og de manglende enzymer gør at
hundens fordøjelse ikke fungerer optimalt.

Det er slet ikke så svært at lave sit eget foder. Jeg kan på det varmeste
anbefale dig at prøve.

Hilsen

Merete

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-03 07:05

"Jacob Nordestgaard" <jnordestgaard@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg høre hele tiden godt og dårligt om de forskellige mærker.
>
> Her har i chancen, kom med alle argumenter gode og dårlige.
>
> Hvilket foder bruger i og hvorfor?

Purina Pro-Plan Performance.

Vores flatcoated tæve spiser meget dårligt, og for at hun ikke skal syne
helt hen får hun nopget med en masse fedt i. Dog vil vi efter råd skifte til
Purina Pro-Plan Laks/Ris næste gang. Den skulle være god til svagspisere.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.