Nulstilling
Fra : Jeppe Branner

Dato : 08-01-01 17:02

Hvordan nulstilles data i et recordset?
Altså så posterne får standardværdier i stedet for de i forvejen indtastede
værdier.

--
Med venlig hilsen Jeppe Branner,
http://www.gratisindex.dk -

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-01-01 17:18

"Jeppe Branner" <jeppe.branner@worldonline.dk> wrote
> Hvordan nulstilles data i et recordset?

Er det:
Set rs = Nothing
Du leder efter.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-01-01 17:28

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote
> Set rs = Nothing
> Du leder efter.

Mi fejl læste ikke godt nok.

Brug rs.MoveFirst det går til den første post i dit recordset...

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-01-01 18:49

> "Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote
> Mi fejl læste ikke godt nok.

Det kører rigtigt for mig idag, endnu en gang læste jeg forkert....

Ignorer mig resten af dagen(hvis i ikke gør det i forvejen)

--
Venlig hilsen
Jakob Andersen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-01-01 17:27

"Jeppe Branner" <jeppe.branner@worldonline.dk> wrote in message
> Hvordan nulstilles data i et recordset?
> Altså så posterne får standardværdier i stedet for de i forvejen
indtastede
> værdier.

Jeg går ud fra at det er Access vi snakker om her
Du kan få fat i dataene vha DAO, men tilsyneladende ikke vha ADO

MitRs!MitFelt.DefaultValue

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jeppe Branner

Dato : 08-01-01 18:36

Peter Lykkegaard <polonline@hotmail.com> skrev:
> indtastede
> >
> Jeg går ud fra at det er Access vi snakker om her
> Du kan få fat i dataene vha DAO, men tilsyneladende ikke vha ADO
>
> MitRs!MitFelt.DefaultValue

Prøvede lige med denne kode som så skulle nulstille kolonnen "Vist". Det
virker bare ikke.

strSQL = "SELECT * FROM Sider"
SiderRS.open strSQL, Conn, 3, 2
SiderRS!Vist.DefaultValue

Hvad gør jeg galt?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-01-01 10:25

> Prøvede lige med denne kode som så skulle nulstille kolonnen "Vist". Det
> virker bare ikke.
>
> strSQL = "SELECT * FROM Sider"
> SiderRS.open strSQL, Conn, 3, 2
> SiderRS!Vist.DefaultValue
>
> Hvad gør jeg galt?

Det virker *ikke* med ADO
Det er den måde men normalt bruger i forb med ASP

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jeppe Branner

Dato : 09-01-01 14:56

> Det virker *ikke* med ADO
> Det er den måde men normalt bruger i forb med ASP

Der er altså intet alternativ?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-01-01 15:11

> Der er altså intet alternativ?

Jow hvis du har mulighed for at bruge DAO (Data Access Objects)
Jeg ved ikke om ADOX giver nogle muligheder

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 09-01-01 15:20

Peter Lykkegaard wrote:

> "Jeppe Branner" <jeppe.branner@worldonline.dk> wrote in message
> >
> Jow hvis du har mulighed for at bruge DAO (Data Access Objects)

Det har man som regel, da dao ligger i mdac (men dao bruges som regel
ikke da ms selv siger at preformance er dårlig (fordi den er
"depricated")).

> Jeg ved ikke om ADOX giver nogle muligheder

Kunne man ikke lave et hack, hvor man åbner tabellen, laver en AddNew,
læser værdierne og laver en CancelUpdate? (Nej, Jeg ville nok heller
ikke bruge den løsning. Preformance er nok ikke aller højest. Men jeg
har tilgængæld helleraldrig haft brug for default værdierne).

--
Lauritz

Fra : Jeppe Branner

Dato : 09-01-01 16:35

Jeppe Branner <jeppe.branner@worldonline.dk> skrev:
> Hvordan nulstilles data i et recordset?
> Altså så posterne får standardværdier i stedet for de i forvejen
indtastede
> værdier.

Jeg forstår det er mere kompliceret end som så...
hvordan kan man i det mindste ændre på et felt i databasen.
Kender rs.AddNew og rs.Delete, men hvor kan man ændre på forskellige poster?
Svaret er sikkert simpelt, men jeg kan ikke lige komme på det.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-01-01 17:00

> [...]
poster?
> Svaret er sikkert simpelt, men jeg kan ikke lige komme på det.

rs.Update

Eller

Update MinTabel set Mitfelt = 'En Værdi' Where....

mvh/Peter Lykkegaard