Newbie: Hvilke forskellige muligheder for ~
Fra : Peter G

Dato : 15-05-03 12:10

Davs.

Jeg leder efter en fast forbindelse. Gerne så billig som muligt.
Men hvilke muligheder har jeg til mine prioriteter?

Prioriteter:
1) fast opkobling uden tidstæller
2) eventuel flatrate
3) Lidt hjemmesideplads/godt udbud af newsgrupper
4) hastighed
5) support (kan selv spørge andre, vil selv spørge andre)

Jeg har kendskab/mulighed for:

Xdsl (næsten vilkårlig udbyder) til ca. 350 kr måned. Kan dette findes
billigere?

Webspeed? Desværre ikke, da vi ikke har den rette kabelforbindelse i
ejendommen.

Findes der andre opkoblingsmuligheder jeg burde kende til?

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Korrigér endelig mit sprog, stavefejl, grammatik, kommatering m.m.

Fra : Emil

Dato : 15-05-03 18:12

Peter G <wzn0slk402@sneakemail.com> wrote in

> [...]
> ejendommen.
>
> Findes der andre opkoblingsmuligheder jeg burde kende til?

Der er også FWA som Sonofon udbyder, adsl er dog noget billigere. Jeg kan
kun anbefale dig at vælge flatrate da man får meget mere ud af sin nye
linje, hvis man ikke behøver bekymre sig om at "taksmeteret tæller"

Alle adsl abonnementer kommer vist med hjemmeside plads, kvaliteten af
nyhedsgrupper variere men forskellen kommer meget an på om du går efter
binære grupper.

--
*/Emil

Fra : Hang Man

Dato : 17-05-03 10:10

> Men hvilke muligheder har jeg til mine prioriteter?

Hvis du downloader meget er der ingen tvivl, adsl.

Hvis du ikke skal hente alverden, men bare surfe, kunne du undersøge om
stofa er i dit område.
Det vil koste 50-300 kr. om måneden afhængig af download med 5 GB limit. Dog
er hastigheden 1 Mbit og derfor fin hastighed til prisen. Hvilket gør at man
bare så meget hurtigere når sin limit.

/HangMan

Fra : Peter G

Dato : 17-05-03 15:31

Hang Man skrev:

> Hvis du downloader meget er der ingen tvivl, adsl.

Meget, nej. Noget, måske

> Hvis du ikke skal hente alverden, men bare surfe, kunne du undersøge
> om stofa er i dit område.

Det er netop muligheden for fast tidsuafhængig opkobling (let surf) der er
min hovedprioritet.

> Det vil koste 50-300 kr. om måneden afhængig af download med 5 GB
> limit. Dog er hastigheden 1 Mbit og derfor fin hastighed til prisen.
> Hvilket gør at man bare så meget hurtigere når sin limit.

Hvilket mest sandsynligvis vil betyde jeg ryger op på de 300 MB -> 300 kr.
pr. måned alligevel, selvom jeg aldrig rammer de 5 GB.
Nuvel, 50 kr sparet er 50 kr tjent. Tak for det, jeg tror det bliver Stofa.

Fra : jens

Dato : 17-05-03 23:01

"Peter G" <wzn0slk402@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> pr. måned alligevel, selvom jeg aldrig rammer de 5 GB.
> Nuvel, 50 kr sparet er 50 kr tjent. Tak for det, jeg tror det bliver

Hvor gammel er du ?
Er der mere end dig som skal bruge linien, kone kæreste børn ?

Downloadforbruget stiger (sandsynligvis) kraftigt med adsl i huset da det jo
er ligegyldigt hvor lang tid det tager.

Med 1 mbit down kan man hente 1 mbyte på ca 10 sekunder, det er en GB på 3
timer, dvs at en tur i news binaer kan sluge din linie på under et døgn med
en max på 6gb /md. hvis jeg ikke regner helt galt.

Mvh Jens

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 18-05-03 13:35

On Sun, 18 May 2003 00:00:44 +0200 jens wrote:

> [...]
> timer, dvs at en tur i news binaer kan sluge din linie på under et døgn med
> en max på 6gb /md. hvis jeg ikke regner helt galt.

Det kommer helt an på hvad man skal bruge linjen til. Jeg har 2 mbit og
jeg ligger sjældent meget over 2GB up- og download på en måned.

Fra : jens

Dato : 18-05-03 23:59

"Anders Bo Rasmussen" <fuzz01@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> On Sun, 18 May 2003 00:00:44 +0200 jens wrote:
klip

> Det kommer helt an på hvad man skal bruge linjen til. Jeg har 2 mbit og
> jeg ligger sjældent meget over 2GB up- og download på en måned.

Korrekt.
Det kommer an på hvordan man bruger sin linie.
Men det fremgår ikke klart hvad eller hvordan det forventes brugt.

Kun at der skal være news grupper..........
Dit forbrug ligner ikke mit feks.......

mvh Jens

Fra : Peter G

Dato : 19-05-03 12:00

jens skrev:

> Det kommer an på hvordan man bruger sin linie.
> Men det fremgår ikke klart hvad eller hvordan det forventes brugt.

Hovedsageligt til sporadisk surf, lidt chat, evt. netradio samt måske lidt
henten af musik.
Desuden et udemærket udvalg af (hovedsageligt danske) nyhedsgrupper. Binære
grupper er ikke en prioritet.

Fra : jens

Dato : 19-05-03 12:09

> [...]
> henten af musik.
> Desuden et udemærket udvalg af (hovedsageligt danske) nyhedsgrupper.

Ikke det store forbrug og en flex kan måske bruges, men det fjerner ikke
nervøsiteten for at overskride den fastsatte grænse.
Flatrate er at foretrække.

De fleste udbydere har news
Og med en fast netforbindelse betyder det jo ikke noget at maskinen henter
feriefilm og andet fra famillie og bekendte.

Forbruget har det med at stige med en fast forbindelse.
Og "Netradio" kan løbe op..................

Det er efter min mening bedre at spare på hastighedden end på data mængden,
da hastighedden ikke betyder det vilde til surf.

Mvh Jens