Netmeting med ADSL og Zyxel 310 router
Fra : Peter Zachariassen

Dato : 25-03-01 14:00

Jeg har lidt problemer med at skaffe hul igennem til netmeting via mit
Cybercity kabelmodem og min Zyxel router. Hvad kan være galt. Jeg kan
kontakte en af mine venner som bruger ISDN uden router. Vi kan se hinanden,
men når han vil kontakte mig kalder han tilsyneladende mit ip nummer i det
lokale netværk og ikke mit faste ip nummer, derefter bliver jeg afvist på
hans computer.
Når jeg kontakter en ven med ISDN og en zyxel router kørende på hans system,
kan ingen af os ramme hinanden. Det er tilsyneladende nogle opsætninger i
routerene der skal til, men hvilke ?

Er der nogen skarpe hjerne derude der kan hjælpe !!

VH

Zach
pz@zahle.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-03-01 14:12

"Peter Zachariassen" <pz@zahle.dk> skrev i en meddelelse
> men når han vil kontakte mig kalder han tilsyneladende mit ip nummer i det
> lokale netværk og ikke mit faste ip nummer, derefter bliver jeg afvist på
> hans computer.

Netmeeting smider din lan ip i payload.
Det er svjv en uhensigstmæssighed i Nm som vanskeligt lader sig løse

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-03-01 22:51

On Sun, 25 Mar 2001 15:11:55 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

> Netmeeting smider din lan ip i payload.

NetMeeting kører H.323, så NAT og/eller firewalls, der specifikt
understøtter H.323 vil som udgangspunkt fungere for forbindelser
initieret indefra.

Næste problem er, at man med NetMeeting typisk registrerer sig
med et directory (ILS), så den protokol skal udstyret naturligvis
også forstå, og dynamisk åbne for den givne trafik initieret
udefra (med mindre naturligvis man kører det statisk).

Kort sagt: NetMeeting kan bringes til at fungere over NAT
og/eller firewalls, men typisk ikke billige SOHO-produkter.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/