order by problem (denne gang uden vedhæft~
Fra : Ukendt

Dato : 14-05-03 15:01

Prøver lige igen, i første mail havde der sneget sig en gif med Har
slettet den på de servere der understøtter dette.

Hvordan får man sorteret efter rette størrelse, så 2200 ikke står i midten
osv. (se nedenstående)

Jeg bruger an access2000 db.

strSQL ser således ud.

strSQL3 = "SELECT * FROM tblArticle WHERE ArticleMenuHeaderID =
"&strArticleCategory&" ORDER BY ArticleCapacity ;"

Nu sorteres på denne måde

TYPE Capacity
BPH 60 120 kg/h
BP 5000 1300 kg/h
BP 1000 175 kg/h
BP 6000 2200 kg/h
BP 2000 225 kg/h
BP 3200 500 kg/h
BP 4000 800 kg/h

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Claus O

Dato : 14-05-03 15:08

"Christian M. Nielsen" <news( A T)cmnielsen( D*O*T )dk> wrote

> Hvordan får man sorteret efter rette størrelse, så 2200 ikke står i midten
> osv. (se nedenstående)
> TYPE Capacity
> BPH 60 120 kg/h
> BP 5000 1300 kg/h
> BP 1000 175 kg/h
> BP 6000 2200 kg/h
> BP 2000 225 kg/h
> BP 3200 500 kg/h
> BP 4000 800 kg/h

Du bruger ikke Tal, men tekstfelt?
Du vil så ikke kunne skrive kg/h, men det kan du så tilføje i asp.

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-03 15:21

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> Du bruger ikke Tal, men tekstfelt?

DOH, Jeg havde rettet det, men efter at have hentet en ny version af db'en
online, havde jeg ikke fået rettet det igen

> Du vil så ikke kunne skrive kg/h, men det kan du så tilføje i asp.

Det bliver det allerede

Fra : Torben Brandt

Dato : 15-05-03 00:41

Christian M. Nielsen wrote:
> "Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> DOH, Jeg havde rettet det, men efter at have hentet en ny version af db'en
> online, havde jeg ikke fået rettet det igen

Evt kan du lave det til et tal i din SQL-streng, så behøver du ikke
rette i databasen:
SELECT felter FROM tabel ORDER BY INT(felt)

/Torben

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-03 14:13

"Torben Brandt" <name@domain.invalid> wrote in message
Christian M. Nielsen wrote:
> [...]

<rette i databasen:
< SELECT felter FROM tabel ORDER BY INT(felt)

Smart, det var jeg ikke klar over