Hvad er der galt med denne INSERT INTO?
Fra : Frank Sørensen

Dato : 13-05-03 21:54

strSQL = "Insert into tb_brugere ("

strSQL = strSQL & "user, "
strSQL = strSQL & "pwd) "
strSQL = strSQL & "values ("
strSQL = strSQL & "'" & userID & "', "
strSQL = strSQL & "'" & pwd & "')"

Conn.Execute(strSQL)
Response.Redirect "index.asp"

*** UDSKRIFT AF strSQL ***
Insert into tb_brugere (user, pwd) values ('Tester', 'test')

Frank Sørensen

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Thomas Due

Dato : 14-05-03 07:22

Frank Sørensen wrote:

> strSQL = "Insert into tb_brugere ("
>
> strSQL = strSQL & "user, "
> strSQL = strSQL & "pwd) "
> strSQL = strSQL & "values ("
> strSQL = strSQL & "'" & userID & "', "
> strSQL = strSQL & "'" & pwd & "')"
>
> Conn.Execute(strSQL)
> Response.Redirect "index.asp"

Uden at kende opbygningen af din tabel og hvilken databaseserver du
anvender vil jeg sige at din SQL ser korrekt ud.

Hvad er problemet?

--
Thomas Due
Software Developer

Fra : Frank Sørensen

Dato : 14-05-03 09:33

> Uden at kende opbygningen af din tabel og hvilken databaseserver du
> anvender vil jeg sige at din SQL ser korrekt ud.

Det mener jeg nemlig osse

> Hvad er problemet?

Problemet er at min server mener at der er "Syntax fejl i INSERT INTO
sætningen"
Jeg fatter det ikke

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-05-03 09:39

Frank Sørensen wrote :

> Det mener jeg nemlig osse

> Problemet er at min server mener at der er "Syntax fejl i INSERT INTO
> sætningen"

Ordet "user" er et reserveret ord i MS SQL - og måske andre. Se på
http://www.btgi.net/reservedwords.cfm for resten af ordene.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
** Vil det sige, at ham Lars er et stort brød på 15 år ? **

Fra : Frank Sørensen

Dato : 14-05-03 10:46

> Ordet "user" er et reserveret ord i MS SQL - og måske andre. Se på
> http://www.btgi.net/reservedwords.cfm for resten af ordene.

Takker mange gange jesper. Du er sgu en klog mand