Bredbånd
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 25-03-01 13:45

Hej,

Hvorledes er bredbånd defineret? Hastighed, teknologi?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-03-01 13:56

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorledes er bredbånd defineret? Hastighed, teknologi?

Jeg har før sagt at bredbånd er alt over en talekanal (64 kbps) men det er i
høj grad en subjektiv vurdering

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Rasmus Kjærem Nielse~

Dato : 25-03-01 14:46

Martin Højriis Kristensen wrote:

> "Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har før sagt at bredbånd er alt over en talekanal (64 kbps) men det er
> i høj grad en subjektiv vurdering

ifølge Tanenbaum "Computer Networks" kommer begrebet bredbånd fra tele
industrien og definerer alt over 4 kHz.

--
Rasmus Kjærem Nielsen
Datamatiker, Stud. Scient. Datalogi

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-03-01 20:08

"Rasmus Kjærem Nielsen" <rasmus@studnet.dk> skrev i en meddelelse
> ifølge Tanenbaum "Computer Networks" kommer begrebet bredbånd fra tele
> industrien og definerer alt over 4 kHz.

Jep, 4 kHz er netop en talekanal i accessnettet (på analog linje) og 64 kpbs
er en talekanal i transmissionsnettet

Fra : Gerner

Dato : 25-03-01 23:39

On Sun, 25 Mar 2001 21:08:02 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>"Rasmus Kjærem Nielsen" <rasmus@studnet.dk> skrev i en meddelelse
>er
>
>Jep, 4 kHz er netop en talekanal i accessnettet (på analog linje) og 64 kpbs
>er en talekanal i transmissionsnettet

Så mangler spørgsmålet at blive besvaret. F.eks.
datatransmision+tale+billeder+en masse andet.
Mindst 10 Mb og derover er der ingen grænser.

Hvad flere ISP har gang i med "bredbånd" er ikke ægte bredbånd til
internet/billeder/tale/m.m. brug.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-03-01 14:44

On Sun, 25 Mar 2001 14:55:31 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote: in
<99kprk$bpc$1@tnews.inet.tele.dk>

>Jeg har før sagt at bredbånd er alt over en talekanal (64 kbps) men det er i
>høj grad en subjektiv vurdering

Tja, det vil sige at du mener at alle dansker kan få flatrate bredbånd
til internettet. Om ikke andet så P@ ISDN,,,

--

Med de venligeste hilsner
Ivar Madsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-03-01 20:11

"Ivar Madsen" <News-24-02-01@nemo.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> Tja, det vil sige at du mener at alle dansker kan få flatrate bredbånd
> til internettet. Om ikke andet så P@ ISDN,,,

Det vil jo være konklusionen, men det er som sagt i høj grad en subjektiv og
flydende vurdering, og jeg er ikke sikker på at jeg vil mene det samme i dag
(det var det jeg mente med at "jeg før har sagt")
Det er rigtigt som Rasmus skriver at ordet bredbrånd primært oprindelig
handlede om frekvenser, men det er jo heller ikke just aktuelt i dag. I så
fald ville selv D-kanalen på en ISDN-linje ramme betegnelsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-03-01 21:38

On Sun, 25 Mar 2001 21:11:24 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote: in
<99lfsc$1sml$1@tnews.inet.tele.dk>

>Det vil jo være konklusionen, men det er som sagt i høj grad en subjektiv og
>flydende vurdering, og jeg er ikke sikker på at jeg vil mene det samme i dag
>(det var det jeg mente med at "jeg før har sagt")

OK, jeg læser lige i Søndagsavisen d.d. forsiden (jeg tror nok at den
ugeavis kommer i det meste af landet, kun med reklamerne til forskæld,
så jeg TROR du også fik den i denne wekkend)

|Det er også tvivlsomt, om man overhovedet kan kalde ADSL for bredbånd, mener Tim
|Frank Andersen, der er international salgsdirektør i den skandinaviske koncern Framfab.

lidt sener i samme atikken.

|Tim henviser, til at en international definition på bredbånd lyder på
|hastigheder over to megabit pr. sekund hver vej.

Og igen sener

--

Med de venligeste hilsner
Ivar Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-03-01 21:44

On Sun, 25 Mar 2001 22:38:18 +0200, Ivar Madsen
<News-24-02-01@nemo.dyndns.dk> wrote: in
<e6lsbtgiegdou3d7hqme3ke1bbjhrmm6m5@4ax.com>

>OK, jeg læser lige i Søndagsavisen d.d. forsiden (jeg tror nok at den
>ugeavis kommer i det meste af landet, kun med reklamerne til forskæld,
>så jeg TROR du også fik den i denne wekkend)

Hvis nogen ikke lige har set den avis, så er atikkelen at finde på
nettet

<http://www.sondagsavisen.dk/nyheder/index.asp?doc_guid={4D36C623-1EC4-11D5-935B-0010B555F137}&cat_id=451>

--

Med de venligeste hilsner
Ivar Madsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-03-01 22:00

> OK, jeg læser lige i Søndagsavisen d.d. forsiden (jeg tror nok at den
> ugeavis kommer i det meste af landet, kun med reklamerne til forskæld,
> så jeg TROR du også fik den i denne wekkend)

Den er givet røget direkte i skraldespanden...

koncern Framfab.

Det kan man ihvertfald under den gamle over-4khz definition

Det vil jeg nok også mene i dag.
Måske skulle man definere bredbånd som den hastighed der er utilgængelig for
den almindelige bruger

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-03-01 04:18

In article <e6lsbtgiegdou3d7hqme3ke1bbjhrmm6m5@4ax.com>, Ivar Madsen wrote:

>lidt sener i samme atikken.

Tim Frank Andersen glemmer dog lige at fortælle at en af framfabs kunder
er bredbandsbolaget....så er det jo nemt at være objektiv ;)

--
Andreas Plesner Jacobsen | You have Egyptian flu: you're going to be a mummy.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-03-01 05:25

On Mon, 26 Mar 2001 03:18:21 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:

>Tim Frank Andersen glemmer dog lige at fortælle at en af framfabs kunder
>er bredbandsbolaget....så er det jo nemt at være objektiv ;)

Faktisk ejede FramFab indtil for nyligt 100% af BredBandsBolaget, de har
solgt noget - jeg ved ikke om det er det hele ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-03-01 04:56

In article <slrn9bth4m.1e43.jesper@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:

>Faktisk ejede FramFab indtil for nyligt 100% af BredBandsBolaget, de har
>solgt noget - jeg ved ikke om det er det hele ...

De har ihvertfald lige skulle rejse noget kapital til at dække deres
investeringer har jeg hørt...så mon ikke det har været noget
aktie-bytte-salg?

--
Andreas Plesner Jacobsen | FORTRAN is the language of Powerful Computers.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 26-03-01 14:43

Er der nogen der kan gætte på hvilken international definition her er
tale om, og hvad den siger?

--
mvh.
Lasse Jarlskov