MySQL for begyndere?
Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 13-05-03 21:15

Hej NG

Hvis man kender en hel del til Access 2000 og ASP, og gerne vil begynde med
MySQL (i ASP!), hvor finder man så en god tutorial?

Læg mærke til, at jeg ikke har i sinde at sætte mig ind i PHP!

Typiske begynderspørgsmål:
- hvad skal man downloade og installere?
- hvordan er MySQL forskellig fra Access?
- hvordan administrerer man en database?
- hvordan connecter man til en MySQL-database, og skal ens SQL-queries laves
om?

Mvh Steen

--
Steen Eiler Jørgensen
"Time has resumed its shape. All is as it was before.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-05-03 21:31

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> wrote:

>Hvis man kender en hel del til Access 2000 og ASP, og gerne vil begynde med
>MySQL (i ASP!), hvor finder man så en god tutorial?

Jeg vil tro MySql Reference Manualen er et godt bud

Den finder du på:

http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/index.html

<MLR>

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 13-05-03 22:45

Steen Eiler Jørgensen wrote:
> Typiske begynderspørgsmål:
> - hvad skal man downloade og installere?

MySQL, MySQL Command Center og en ODBC driver.

> - hvordan er MySQL forskellig fra Access?

MySQL opbevarer data og udfører forespørgsler. Den svarer til Tabel og
Forespørgselsdelen af Access, dog uden brugerflade. Brugerfladen henter man
ved siden af, og her kan du bruge Access som front-end til formularer,
udskrifter osv., og du kan bruge MySQL Command Center til at oprette din
database, strukturere den osv. Der er mange andre forskelle, som du vil
opdage hen ad vejen. Listen er for lang til at skrive her, til gengæld er
det ikke sikkert, at du opdager de fleste forskelle.

> - hvordan administrerer man en database?

Med MySQL Command Center. Den henter man i øvrigt også på mysql.com.

> - hvordan connecter man til en MySQL-database

Med en ODBC driver. Hvis du bruger MS Access som brugerflade, så kan du kæde
tabellerne ind i .mdb filen. I asp bruger du almindelig ODBC
funktionalitet.

> og skal ens SQL-queries
> laves om?

Højst sandsynligt ja, medmindre du har holdt dig til standardiseret SQL.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 14-05-03 07:02

"Lars Dybdahl" <lars@dybdahl.net> wrote

> MySQL, MySQL Command Center og en ODBC driver.

Kan man ikke connecte med OLEBD? Det har jeg hørt skulle være mere
effektivt.