Valg af notebook: Targa, Webtech eller "mæ~
Fra : Fam. Gunst

Dato : 25-03-01 13:41

Hej!

Idet jeg just har modtaget et tilbudskatalog fra Fona og med interesse læst
om TARGA VISIONARY 1000 til 16.999 kr. ønsker jeg ydeligere information om
denne notebook, da denne model ikke er at finde på Targa's website.
Desuden har TeleButikken ligeledes en notebook til salg af mærket Webtech
til 16.995 kr.
Hvis du/I er bekendt med ovenstående maskiner vil jeg gerne høre om jeres
gode/dårlige erfaringer? Er det fornuftigt at købe en bærbar af et mere
ukendt mærke? Hvad er det bedste bud på en bærbar i øjeblikket (evt. Mac)
?

På forhånd tak

Jacob Gunst
jgunst@hotmail.com

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 25-03-01 14:23

> Hvis du/I er bekendt med ovenstående maskiner vil jeg gerne høre om
jeres
> gode/dårlige erfaringer?

Sammenlign skærmbilledet på de forskellige mærker. En TFT-skærm er ikke
bare en TFT-skærm. Compaq's er kendt for at være blandt de bedste, men
bedøm selv før du køber - skærmen skal du trods alt kigge på, hver gang
du bruger maskinen...

De WebTech jeg har set har ikke haft nogen nævneværdig god
billedkvalitet, til trods for de pralede med at være TFT.

>Er det fornuftigt at købe en bærbar af et mere
> ukendt mærke?

Mjah... Der er jo også sådan noget som service og support, der spiller
ind. Hvor dårlig skal en skærm fx være før producenten betragter den som
defekt - det er der stor forskel på! Hvor hurtigt kan maskinen blive
repareret, hvis den skulle gå i stykker? Hvor lang tids reklamationsret
er der på maskinen? osv...

Indmaden (harddisk, ram osv) er typisk lige godt hvad enten du køber det
ene eller det andet, men en mærkevare-pc er ofte lidt smartere designet,
vejer lidt mindre - og har måske endda en bedre skærm. Men
mærkevare-maskinen koster jo typisk også mere end "klonen"...

>Hvad er det bedste bud på en bærbar i øjeblikket (evt. Mac)

Det kommer jo helt an på, hvor meget du vil betale, men SuperRadio har
nogle ret spændende tilbud for tiden på forskellige bærbare. Og husk, at
Superradio til enhver tid kan matche Fonas (ofte alt for høje) priser.

mvh.
Peter

Fra : Hightower

Dato : 26-03-01 07:30

Hej

Jeg arbejder til dagligt med reperation af bla bærbare.
Jeg kan kun sige en ting skal man have en bærbar er det en IBM.

Det virker 100 %.
Designet er ikke altid så pænt men det virker.
Med hensyn til Compaq er det noget mere fejl behæftet.

Angående spørgsmålet omkring Webtech så har jeg hørt at de bliver lavet af
et firma der hedder SD data som ligger i vejen (se http://www.sddata.dk )

Med hensyn til targa bliver de importeret af et firma der hedder actebis
(http://danmark.actebis.com/) det kan være du kan finde information der

Hightower

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 26-03-01 13:26

fam.gunst@mail.tele.dk,Ny-Internet writes:
>Hvad er det bedste bud på en bærbar i øjeblikket (evt. Mac)

Hvis du har mod på en mac, så leverer Apple pt. markedet absolut mest
tjekkede bærbare i form af den nye TiBook. 15" tommer bredformat-skærm,
titaniumkabinet (ikke tykkere end en Vaio) og indbygget DVD. Se den på
http://www.apple.com/powerbook/

Det kræver, at du har mod på en Apple, som på mange måder er en helt anden
kultur end wintel. Personligt har jeg forgængeren og jeg har aldrig haft
en bedre computer. Jeg ville ikke bytte den for nogen som helst anden
maskine (bortset fra den nye model

Mvh Ben Knudsen