Skolebørns alder
Fra : Per Rønne

Dato : 13-05-03 15:31

På Danmarks Statistiks hjemmeside kan man trække en statistik ud over
elevernes alder, mens de går i grundskolens 8.-10. klasse. Det har jeg
gjort, som led i forberedelsen til undervisning i brug af regneark [de
kan regne totaler ud].

Resultatet er imidlertid forbløffende. Prøv at se på tallene for 2001:

Alder Drenge Piger I alt
-13 874 1.456 2.330
14 24.575 25.386 49.961
15 28.400 27.070 55.470
16 17.596 16.402 33.998
17 2.840 1.998 4.838
18 319 234 553
19 56 53 109
20 3 11 14
21 2 3 4
22 1 1
23 1 1
24 1 1
40- 2 1 3
=====

Tidligere år optræder der også en del »skolebørn« i alderen 25-39, men i
et lige så begrænset antal.

Spørgsmålet er: hvordan kan der være elever i folkeskolens og de private
grundskolers 8.-10. klasser, der er så gamle som de ældste ser ud til at
være? Der er minsandten tre »skolebørn« der er fyldt 40 år!
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-05-03 15:53

"Per Rønne" <per.ronne@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grundskolers 8.-10. klasser, der er så gamle som de ældste ser ud til at
> være? Der er minsandten tre »skolebørn« der er fyldt 40 år!

Forklaringen er den simple at skoler kan tillade at voksne deltager i
undervisningen i afgangsklasserne efter ansøgning.

--
ahw

Fra : Per Rønne

Dato : 13-05-03 16:31

Arne H. Wilstrup <Karl@meget.smart.dk> wrote:

> Forklaringen er den simple at skoler kan tillade at voksne deltager i
> undervisningen i afgangsklasserne efter ansøgning.

OK, 9. og 10. klasse.

Der var i øvrigt ingen på lærerværelset, der havde den forklaring.
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-05-03 16:37

> OK, 9. og 10. klasse.
>
> Der var i øvrigt ingen på lærerværelset, der havde den forklaring.

Mine kolleger ved naturligvis ikke alt - derfor spørger de mig

--
ahw

Fra : Per Rønne

Dato : 13-05-03 18:01

Arne H. Wilstrup <Karl@meget.smart.dk> wrote:

> Mine kolleger ved naturligvis ikke alt - derfor spørger de mig

Hvis du virkelig ved alt, kunne du så ikke lige skrive Heinrich Schütz'
tabte operaer ned, inklusive den Orpheus som blev uropført i København
til den udvalgte prins' bryllup ...

Jeg er sikker på at det internationale samfund vil modtage partiturerne
med stor glæde .
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-05-03 19:31

Per Rønne wrote:

> Hvis du virkelig ved alt, kunne du så ikke lige skrive Heinrich
> Schütz' tabte operaer ned, inklusive den Orpheus som blev uropført i
> København til den udvalgte prins' bryllup ...

Ingen problemer - men jeg gider ikke! Jeg vil heller beskæftige mig med
noget lødigt -f.eks. at debattere i dette forum.

> Jeg er sikker på at det internationale samfund vil modtage
> partiturerne med stor glæde .

Naturligvis vil de det - men jeg orker ikke at kaste perler for svin

(nå, men det bliver vist lidt for off topic, så lad os slutte her)
--
ahw