Standard lukkede porte i Tiscali ADSL forb~
Fra : GRISEN

Dato : 13-05-03 14:47

En ven har problemer med at oprette en Warcraft spil server....
Han kan godt join'e andre servere.
Man skal jo starte fejlsøgningen et sted, såååå......

På en standard Tiscali ADSL forbindelse:
Hvilke porte er åbne?
Hvilke porte er lukkede? (bare gi' mig den korteste liste)

På tiscali.dk står der, at 25 og 119 er lukket, men er det de eneste ????

På forhånd tak for info

*
Jan

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 13-05-03 14:53

On Tue, 13 May 2003 15:47:20 +0200, GRISEN <grisen@pornotrold.dk>
wrote:

>På en standard Tiscali ADSL forbindelse:

"Bredbånd Plus"

>Hvilke porte er åbne?

Alle

>Hvilke porte er lukkede? (bare gi' mig den korteste liste)

Ingen

>På tiscali.dk står der, at 25 og 119 er lukket, men er det de eneste

Ja på "Bredbånd", men sandsynligheden for at din makkers ADSL er sådan
en er foreløbigt lille.

--
Morten!

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-05-03 14:54

In article <k2u1cv0aa4eber63nnuu5ipqmq8d17bu8f@4ax.com>, Morten Kjaer Nielsen wrote:

> Alle

Med SOHO77 og 827 er visse trojaners standardport lukkede...sådan var
det ihvertfald engang.

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Freedom is still the most radical idea of all."

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 13-05-03 14:54

On Tue, 13 May 2003 13:53:43 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Med SOHO77 og 827 er visse trojaners standardport lukkede...sådan var
>det ihvertfald engang.

ok, det var nyt for mig.

--
Morten!

Fra : Lasse Bjørn Jensen

Dato : 13-05-03 15:20

Andreas Plesner Jacobsen mumbled something like:

> Med SOHO77 og 827 er visse trojaners standardport lukkede...sådan var
> det ihvertfald engang.

Med mindre det er lavet om efter d. 1.maj, er det stadig sådan.

--
Lasse Bjørn Jensen
"Wait a minute! Wait a minute! This is, excuse me, a DAMN fine cup of coffee.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-05-03 15:55

Hej Lasse Bjørn Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Med mindre det er lavet om efter d. 1.maj, er det stadig sådan.

Hva'! Uden at sige noget, knægt.

(Futtes interne<->eksterne grupper kan der gudskelov ikke, men du kan j
poste noget et sted. Jeg læser som Peter alt).

--
Hygge fra Århus - Rudi
Som nu bedre kan forstå, at den sixpack kom retur 9. maj med

Fra : GRISEN

Dato : 13-05-03 15:34

On Tue, 13 May 2003 15:52:34 +0200, Morten Kjaer Nielsen <nospam.13juni2002@gummiand.dk> wrote:

>Ja på "Bredbånd", men sandsynligheden for at din makkers ADSL er sådan en er foreløbigt lille.

Jeg kiggede på tiscali.dk og gættede på "Bredbånd", men jeg ved reelt intet.
Det er en Tiscali forbindelse i Måløv...

*
Jan

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-05-03 15:58

Hej GRISEN, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg kiggede på tiscali.dk og gættede på "Bredbånd", men jeg ved
> reelt intet.

Hvis han har haft det før ca. 1. maj (og reelt sikkert blot før ca. 10
maj eller så) er det ADSL Plus. Det var standardopkoblingen indtil da.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : GRISEN

Dato : 14-05-03 10:48

On Tue, 13 May 2003 16:57:51 +0200, Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>Hvis han har haft det før ca. 1. maj (og reelt sikkert blot før ca. 10 maj eller så) er det ADSL Plus. Det var standardopkoblingen indtil da.

Så er det en ADSL Plus forbindelse.

Bredbånd har lukket 25 og 119.
Bredbånd Plus har åbent for alt.
Hvad så med ADSL Plus ???

*
Jan

Fra : Thomas Corell

Dato : 14-05-03 11:03

GRISEN wrote:

> Så er det en ADSL Plus forbindelse.
>
> Hvad så med ADSL Plus ???

As of ~10/5 hedder det bredbånd plus, og ikke adsl plus.

--
Don't waste space

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-05-03 12:05

Hej GRISEN, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Bredbånd har lukket 25 og 119.
> Bredbånd Plus har åbent for alt.

Ja. Som Andreas siger (hvilket jeg [heller] ikke vidste) i
<news:slrnbc1u77.431.apj@slartibartfast.nerd.dk>, forudsætter det dog,
at han kører med 677-routeren og ikke SOHO 77 eller 827'eren.

(Hvorfor man så ikke også har lukket de famøse "trojanerstandardporte"
på 677'eren, ved jeg ikke. Muligvis fordi det er Ciscos
standardinstillinger, der anvendes).

> Hvad så med ADSL Plus ?

Som Thomas svarer, er det blot mig, der kalder det Bredbånd Plus for
ADSL Plus (og Bredbånd for ADSL-discount, for den sags skyld).

Jeg lider af en inderlig aversion mod termen "Bredbånd" for en
produkttype. Det meste skyldes de kvalmende tv-reklamer. Men jeg synes
også, at "ADSL" siger mere end "bredbånd" om produktet.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-05-03 20:24

Rudi Stegen skrev:

> Hvorfor man så ikke også har lukket de famøse "trojaner-
> standardporte" på 677'eren

Vel fordi at du ligeså godt kunne lukke alle porte med det
samme?

"Trojan list sorted on trojan port"