Hornfisk i Roskilde fjord ?
Fra : kim vibe

Dato : 13-05-03 13:57

hej alle, Jeg ville gerne ud i weekenden og fiske hornfisk og jeg ville
gerne prøve i Roskilde fjord, er der nogen der kender nogle gode steder i
fjorden hvor at chancerne for fangst er store ?, på forhånd tak.
MVH
Kim

Fra : Jan Bachman

Dato : 13-05-03 14:45

>hej alle, Jeg ville gerne ud i weekenden og fiske hornfisk og jeg ville
>gerne prøve i Roskilde fjord, er der nogen der kender nogle gode steder i
>fjorden hvor at chancerne for fangst er store ?, på forhånd tak.

Der er lækkert ved det lille færgeleje ved Eskildsø på vestsiden af
fjorden. Kør igennem Skibby og parker i Østskoven nede ved færgelejet.
Du kan enten fiske fra molen, som alle de andre magelige, eller trave
500m nord eller sydover gennem skoven og vade ud til sejlrenden.
Der er masser af plads.

/Jan

NB. Husk solcreme. Jeg er rød som en reje efter i lørdags.

Fra : Niller©

Dato : 13-05-03 18:45

Det kommer jo an på vinden !
1. Klinten ved Sølager ( har engang set en kæmpe Ørred der) 2 Grævlingehøj 3
St havelse strand (superplads hvis i gider at vade derud !) 4. Klinten ved
Fredriksund, masser af plads i modsætning til pladsen ved broen. 5. Den
gamle jernbanebro lige syd for Fredriksund 6. Skuldelevstrand (super)både
nord for havnen hvor man kan vade ud midt i fjorden ( og trampe på gamle
vikingeskibe) og lige sydfor 7. Eskilsø. 8. Selsøhage. jeg har fisket alle
pladserne med gode fangster af både Ørred og Hornfisk, men der er forøvrigt
masser af andre pladser bare gå til den (Hornfisken trækker ned gennem hele
fjorden, så hvis du kommer ud i nærheden af renden, er der fine chancer)!!

MvH
)><((((º> Niller© )><((((º>

http://home13.inet.tele.dk/neholler/

Fra : Benny Fly

Dato : 13-05-03 15:58

Der var godt med hornfisk ved Grevlingehøj i søndags. Det er vadefiskeri ud
til det mørke
mvh Benny

Niller© <hmmtjaa@jubiipost.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ec12f03$0$24654$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Flemming Madsen

Dato : 13-05-03 21:09

Var ude ved Vedelev i søndags efter horn. Fik 10 med hjem, mistede 6-7
stykker og utallige hug.
Gå til højre for havnen (nordpå) indtil du står ud for skrænterne (en lille
km) så skulle du være rimelig sikker på at få nogle stykker. Waders er
nødvendige.

Flemming Madsen

Fra : Søren

Dato : 14-05-03 19:11

Hvad bruger man til at fange hornfisk, blink eller hvad, og kan man fange
dem ved havnemoler, eller skal man ned til en strand?

Mvh Søren