EOF..?
Fra : Henrik Petersen

Dato : 13-05-03 12:51

Hej læser

Hvad er det jeg ikke kan se her, har eller pudset brillerne flere gange....?
Jeg vil gerne har alle de navne der er i en database, skrevet ud..har ikke
skreve alle de andre felter med, det er snippet fra....det er vel nok, for
alle de kloge hoveder, med data fra en tabel/kollonnen

<%
While NOT aktivbruger.EOF
If farve = "#CCCCCC" Then
farve = "#EEEEEE"
Else
farve = "#CCCCCC"
End If
%>

1">Fornavn:</td>
name="fornavn" value="<%=(aktivbruger.Fields.Item("fornavn").Value)%>"
size="32">

<%
aktivbruger.MoveNext
Wend
%>

Hilsen
henrik

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-05-03 12:58

Henrik Petersen wrote :

> [...]
> skrevet ud..har ikke skreve alle de andre felter med, det er snippet
> fra....det er vel nok, for alle de kloge hoveder, med data fra en

Jeg plejer at bruge følgende konstruktion

do while not oRs.EOF
   ' do stuff
oRs.MoveNext
loop

.... jeg er faktisk ikke klar over, hvad forskellen burde være på disse
to.

Hvilken linie får du en fejl i ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Henrik Petersen

Dato : 13-05-03 13:24

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message

> [...]
> oRs.MoveNext
> loop
>
> ... jeg er faktisk ikke klar over, hvad forskellen burde være på disse

Jeg får faktisk ingen fejl, den looper bare ikke....så jeg prøver lige
din..........
henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-05-03 13:30

Jesper Stocholm skrev:

> Jeg plejer at bruge følgende konstruktion

> do while not oRs.EOF

> loop

> ... jeg er faktisk ikke klar over, hvad forskellen burde være
> på disse to.

Man kan gå ud af en do-løkke (exit do) - det er vist ikke muligt
med while-wend. While-wend var tidligere min foretrukne
løkkestruktur, men jeg opdagede at den er markeret "deprecated"
(forældet) - og det anbefales at bruge do-løkker i stedet.

Så vidt jeg ved er der ikke nogen performanceforskel på de to.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-05-03 13:44

Henrik Petersen skrev:

> Jeg får faktisk ingen fejl, den looper bare ikke....

Du får altså slet ikke udskrevet noget? (eller vises den samme post
10000 gange?)

Har du et link til siden? Det er - så vidt jeg kan se - to
muligheder.

A) Asp-løkken kører fint nok, men udskriften af html indholder
fejl. (Undersøg det ved at kigge i kildekoden - findes nogle af
dine navne gemt her eller findes noget af det andet du udskriver i
løkken flere gange?)

B) Løkken kommer aldrig i gang. Her kan problemet være en sql-
sætning der er bygget forkert op. Undersøg det evt. ved at udskrive
en testbesked før løkken startes:
Set rs = conn.execute (sql)
If rs.EOF Then
   response.write "Tomt recordset"
Else
   response.write "mindst én post fundet"
End If
' Løkke...
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Petersen

Dato : 13-05-03 14:34

> Du får altså slet ikke udskrevet noget? (eller vises den samme post
> 10000 gange?)

Jeg får kun den første post udskrevet.....og de mærkelige er at det virker
på nogle af mine andre sider.....hmmmmmm

> Har du et link til siden? Det er - så vidt jeg kan se - to
> muligheder.
Web-siten er ikke ude endnu, der er hovedopgaven til en datamatiker udd....
mvh
henrik
ps. håber jeg har snippet rigtigt....

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-05-03 17:07

Henrik Petersen skrev:

> Jeg får kun den første post udskrevet.....og de mærkelige er
> at det virker på nogle af mine andre sider.....hmmmmmm

Har du tjekket kildekoden? Nogle gange er problemet en forkert
afsluttet kode eller lignende.

> ps. håber jeg har snippet rigtigt....

Delvist. Du har glemt at angive hvem du citerer (attributionslinjen
"NN skrev:") og du har medtaget citater i bunden af indlægget uden
at kommentere dem. (FN: Præcis hvor meget du har citeret i bunden
kan jeg ikke se - mit newsprogram erstatter nemlig bundcitater med
teksten " [(full)quote behind posters text deleted by Morver]
". Erfaringen viser at bundcitater ikke indeholder noget relevant.
#) Men citaterne til dine kommentarer var nydelige.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-05-03 13:28

Henrik Petersen skrev:

> Hvad er det jeg ikke kan se her, har eller pudset brillerne
> flere gange....? Jeg vil gerne har alle de navne der er i en
> database, skrevet ud

Klart nok - men hvad får du i stedet for? Det er ikke lige til at
se ud fra din kode.

Prøv at læse artiklen her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.

Du kan måske også have glæde af denne her:
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>

(begge artikler handler om god fejlrapportering - den første er
målrettet til gruppen her).

En enkelt kommentar til din kode:

> value="<%=(aktivbruger.Fields.Item("fornavn").Value)%>"

Hele smøren herover kan forkortes til:

   value="<%= aktivbruger("fornavn") %>"

Det er ikke forkert at bruge .Fields.Item(<navn>).Value - men det
er ikke nødvendigt og i mine øjne gør det koden lidt sværere at
læse.

PS: Jeg ser kun dit indlæg fordi Jesper har svaret på det. Mit
newsprogram har nemlig et filter der fjerner indlæg der kun har
store bogstaver i emnet (egentlig indlæg der ikke har små bogstaver
i emnet). Filteret er beregnet til at fange larmeindlæg som "JEG
KAN IKKE FINDE UD AF DET, HJÆLP HJÆLP HJÆLP!!!!!" - men det fanger
altså også indlæg som "EOF". Jeg vil ikke brokke mig over dit
emnevalg, men bare fortælle at den slags overskrifter risikerer at
ryge i et filter.

PS2: På min arbejdsmaskine har jeg i øvrigt fået ændret filteret så
det ikke fanger versalindlæg med emner kortere end 5-6 tegn - jeg
har bare glemt at få filteret opdateret herhjemme.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Petersen

Dato : 13-05-03 21:00

"Henrik Petersen" <hep@image.dk> wrote in message
> [...]
> skreve alle de andre felter med, det er snippet fra....det er vel nok, for
> alle de kloge hoveder, med data fra en tabel/kollonnen

Jeg har klaret det, der var bare skidt på brillerne.....det var lige 4 timer
i skraldespanden......kender i det...
takker for svarene...
henrik

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-03 22:50

> Jeg har klaret det, der var bare skidt på brillerne.....det var lige 4
timer
> i skraldespanden......kender i det...

Helt klart, men hvad var problemet? Andre kan have god nytte af svaret
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-