DNS fejl ?
Fra : Asger Kjeldsen

Dato : 13-05-03 11:41

Hej igen
jeg kan ikke logge på internettet, men mit lokale net fungerer fint. IE6
starter og stopper med DNS fejl. Via konfigurationen kan jeg se at
"Rettigheder opnået" er præcis for 24 timer siden og at "Rettigheden
udløber" præcis når jeg forsøger at logge på. Om jeg FORNYér eller FRIGØR
har ingen virkning. Maskinen er en Compac 360 Mhz. Win 98. lokal net via
router (Linksys) og forbindelsen er Adsl fra Tdc.
Al hjælp er velkommen.
Asger

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-05-03 12:06

Asger Kjeldsen wrote:
> Hej igen

Du bør holde dit problem i én tråd.

> forbindelsen er Adsl fra Tdc.

Har du tastet DNS serverne ind i TCP/IP konfigurationen
for netkortet?

TDC bruger følgende DNS servere:
Primær: 194.239.134.83
Sekundær: 193.162.153.164

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-05-03 20:13

On Tue, 13 May 2003 13:05:57 +0200, "Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@removespamfilterpc.dk> wrote:

>Har du tastet DNS serverne ind i TCP/IP konfigurationen
>for netkortet?

>TDC bruger følgende DNS servere: [...]

Nå? Min tdc-adsl er opsat med "Hent automatisk en DNS-serveradresse".
Sådan har tdc-tekniker gjort det, og det kører.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-05-03 22:16

Peter Loumann wrote:

> Nå? Min tdc-adsl er opsat med "Hent automatisk
> en DNS-serveradresse".
> Sådan har tdc-tekniker gjort det, og det kører.

Dynamisk IP?

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-05-03 23:18

On Tue, 13 May 2003 23:15:50 +0200, "Mikael Nørrelund Andersen"

Ja!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-05-03 23:22

Peter Loumann wrote:

> Ja!

Derfor!

Fra : Asger Kjeldsen

Dato : 15-05-03 22:59

Tak for hjælpen alle.
Problemet er løst ved at fjerne winsock og dhcp henvisningerne fra
registreringsdatabasen og sætte TCP/IP op på ny. Mange tak til Lars H. fra
TDC.
Asger K
"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3ec16fde$0$97230$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : heseda

Dato : 18-05-03 17:31

"Mikael Nørrelund Andersen" skrev d. 13-05-03 23:22 dette indlæg :

> Derfor!
>
> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund Andersen
>
> Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Gælder det ikke også for Stofanet?
Mvh. Helene

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-05-03 21:41

heseda wrote:
> Gælder det ikke også for Stofanet?

At du har dynamisk IP-adresse, hvis du henter
IP-adressen automatisk?
- Det tror jeg!