Kompilering af ASP script
Fra : Henrik Ludvigsen

Dato : 08-01-01 10:33

Hvordan kompilerer jeg et ASP script?

Årsagen er at jeg har udviklet noget kode, som skal sælges i licens, så jeg
er ikke glad for bare at give koden fra mig.

Med venlig hilsen
Henrik Ludvigsen
http://Ludvigsen.net/

Fra : Niels Henriksen

Dato : 08-01-01 11:13

"Henrik Ludvigsen" <nogen@microsoft.com> wrote in message
> Hvordan kompilerer jeg et ASP script?
>
> Årsagen er at jeg har udviklet noget kode, som skal sælges i licens, så
jeg
> er ikke glad for bare at give koden fra mig.

Du kan lave det om et til serverkomponent (det kan udvikles i Java, VB,
Delphi, C).

--
Niels Henriksen
Systemudvikler

Fra : Henrik Ludvigsen

Dato : 08-01-01 11:24

Men kan det ikke lade sig gøre at lave noget a'la

wsh.exe -compile -script.asp

så man stadig har asp filen, men at den er ulæselig i en txt-editor?

Mvh.
Henrik

Niels Henriksen <niels@ryttersnak.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93c3j4$qub$1@news.cybercity.dk...

Fra : Troels Christiansen

Dato : 08-01-01 14:20

> Men kan det ikke lade sig gøre at lave noget a'la
>
> wsh.exe -compile -script.asp
>
> så man stadig har asp filen, men at den er ulæselig i en txt-editor?

Du kan da kryptere det hvis du vil....
http://www.msdn.microsoft.com/scripting/
Alt inden for <%%> krypteres.

--
Mvh.
Troels Christiansen

Jeg repræsenterer ved alle udtalelser
kun mig selv og ikke Tele Danmark Internet.

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 08-01-01 14:16

Henrik Ludvigsen wrote:
> Niels Henriksen <niels@ryttersnak.dk> skrev...

> Men kan det ikke lade sig gøre at lave noget a'la
>
> wsh.exe -compile -script.asp
>
> så man stadig har asp filen, men at den er ulæselig i en txt-editor?

Microsoft har lavet en script encoder, som kan krypterer dine asp-filer.
Men den virker jo men en private-key, så den må kunne hackes relativt
nemt (aka. hvis det er gjort en gang, kan alle scripts hackes), så jeg
ville nok ikke basserer hele min forretning på den (og den compiler jo
heller ikke noget). Det skulle være relativt nemt at lave en component
ud af asp-kode via. visual basic, det kan du jo evt. prøve.
http://msdn.microsoft.com/library/periodic/period99/scriptengine.htm

--
Lauritz

Fra : Anders Lybecker

Dato : 12-01-01 16:35

> jeg
> >
> Du kan lave det om et til serverkomponent (det kan udvikles i Java, VB,
> Delphi, C).

Hvordan vil du kalde en Java komponent (Bean)?

Mvh
Anders Lybecker

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 12-01-01 16:50

http://www.asptoday.com/articles/19991227.htm

--
Lauritz

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-01-01 23:15

> [...]
jeg
> er ikke glad for bare at give koden fra mig.

hmmm ... en af de store forskelle på ASP-udviklere og PHP-udviklere.
ASP-udviklere har ligesom en tendens til at holde koden tættere på kroppen
end PHP-folk.

.... men du skriver da bare i licensen, at koden ikke må sælges videre ?

Anywho ... det er ikke helt nemt at gøre. På
http://msdn.microsoft.com/scripting/vbscript/ ligger der noget, der hedder
Windows script Encoder, som man kan bruge. Det virker vist kun på Windows
2000, men det er også et problem, hvis du vil beskytte den ASP-kode, der
evt. ligger indlejret i HTML. Jeg forsøgte at bruge det på et tidspunkt, men
det var så stort et arbejde at omskrive koden (læs: gøre den
WSE-compatible), at jeg vurderede ,at det ikke var besværet værd. Det var
ikke noget problem at bruge det til et script, der ikke er blandet ind i en
HTML-side, men hvor det fx afsendte en email og viderestillede til en anden
side. De blandede sider opgav jeg.

--
/Jesper
http://stocholm.dk
MSN Messenger: jesperstocholm at hotmail.com
My PGP-key has expired. Get the new at http://stocholm.dk/key.txt

Fra : Henrik Ludvigsen

Dato : 10-01-01 10:42

Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93g2i8$nab$1@eising.k-net.dk...

> [...]
en
> HTML-side, men hvor det fx afsendte en email og viderestillede til en

Jeg har løst problemet. Jeg har lagt al inline kode ud i et funktions
bibliotek, og kalder det som funktioner. Det blev så den eneste fil der blev
encoded.

Ang. forskellen på ASP programmører og PHP ditto:
ASP programmøren er af Mr. Gates oplært til at alt skal koste penge, og at
man i denne verden ikke får mere end det man betaler for, med mindre man
ikke hænger sig i detalier så som Licenser.

PHP programmøren derimod er oplært af Linus, der mener at alt skal være open
source.

Bare en tanke...

Mvh.
Henrik