Ingen FTP-adgang hos Tiscali.
Fra : Madsen

Dato : 12-05-03 23:46

Hej,

Jeg ved at jeg nok burde gå ind i Tiscalis interne grupper for at
spørge om dette, men for at gøre det skal jeg have koblet min gamle
ISDN-adapter til som pt. ikke er installeret, så jeg ville lige vove
pelsen og høre om der mon tilfældigvis er en som kan hjælpe mig her i
stedet.

Problemet er at jeg i den sidste uges tid ikke har kunnet komme ind på
min hjemmesideplads hos Tiscali. Jeg får en '530 Authentication failed,
sorry'-besked og det undrer mig ærlig talt når det nu har fungeret i de
sidste par år eller tre. Jeg har et Tiscali Net-abonnement. Altså det
hvor man ikke betaler noget abonnement, men kun betaler for den tid man
er på nettet. Har Tiscali mon lukket for hjemmesideplads på den type
abonnement? I så fald så er det ikke noget jeg er blevet informeret om.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-05-03 01:06

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Problemet er at jeg i den sidste uges tid ikke har kunnet komme
> ind på min hjemmesideplads hos Tiscali.

De har været ved at pudse det af, hvorefter Murphy (naturligvis)
blev vækket, så han kunne deltage. Den oprindelige udmelding kan du
finde på <http://www.tiscali.dk/help/status.php>, men de senere
drillerier fra Murphys side har der ikke stået noget officielt om.

Men du har alligevel ramt nogle _meget_ uheldige tidspunkter. Jeg
har anvendt FTP til dem adskillige gange daglig og har ikke oplevet
problemet. Jeg ved blot, det er/har været der.

For at sætte prik på begyndte deres website at gå amok i aften, jf.
mit indlæg:
<http://news.trc.dk/?article=%3CXns9379E5B821784RudiStegen@dknews.tiscali.dk%3E&server=dknews.tiscali.dk>

Det skulle dog være ovre forlængst, så vidt jeg har kunnet teste.

> Jeg har et Tiscali Net-abonnement.
> Har Tiscali mon lukket for hjemmesideplads på den type abonnement?

Nej.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-05-03 01:10

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> <http://news.trc.dk/?article=%3CXns9379E5B821784RudiStegen@dknews.tiscali.dk%3E&server=dknews.tiscali.dk>

Hmm... Jeg glemte i farten, at det er lidt klumset at køre en URL
angivet som almindelig tekst på en webside. Det er den her
<http://stegen.dk/temp/tomcat.gif>, der i ovenstående indlæg er
i signaturen, og som indlægget skal ses i forbindelse med.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 13-05-03 01:51

Rudi Stegen skrev:

> De har været ved at pudse det af, hvorefter Murphy (naturligvis)
> blev vækket, så han kunne deltage.

Hvem er Murphy?

> Men du har alligevel ramt nogle _meget_ uheldige tidspunkter. Jeg
> har anvendt FTP til dem adskillige gange daglig og har ikke
> oplevet problemet. Jeg ved blot, det er/har været der.

Jeg har ingen problemer med at se de ting som jeg har liggende på
serverpladsen via min browser, hvis jeg ellers kan huske adressen
de befinder sig på forstås. Det er kun adgangen til siden fra mit
FTP-program der ikke fungerer mere og jeg har prøvet både med og
uden Passive Mode slået til og hvad der nu ellers er af muligheder
(WS_FTP Pro), men det giver den her '530 Authentication failed'
hver gang.

> Nej.

Ok, det er jeg glad for at høre, for den plads er rar at have.

Kan de mon have ændret noget i adressen? Hidtil har jeg brugt
home.worldonline.dk som Host Name i FTP-programmet, men kan det
tænkes at det hedder noget andet nu? Det lyder bare usandsynligt,
når man stadig kan nå tingene via www.home.worldonline.dk osv.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-05-03 12:32

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hvem er Murphy?

En teoretisk fysiker om hvem det siges, at blot han befandt sig i en
by, ville ethvert eksperiment foretaget i byen gå galt.

Der er efterhånden boblet nærmest talløse "Murphys love" op - stort set
alle opfundet af platte folk - men den oprindelige var a la: Alt hvad
der _kan_ gå galt _går_ galt.

> Kan de mon have ændret noget i adressen? Hidtil har jeg brugt
> home.worldonline.dk som Host Name i FTP-programmet, men kan det
> tænkes at det hedder noget andet nu?

Nej, men prøv evt. ftp.tiscali.dk som værtsnavn.

Du husker formentlig at bruge hele mailadressen som brugernavn? (Se
evt. Morten og Thomas' indlæg i tråden her).

Jeg testede i går, da jeg skrev, og jeg har lige test nu. Den hugger
igennem øjeblikkelig både til mit gratissite og mit domæne.

(Windows Commander, naturligvis

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-05-03 12:47

http://whatis.techtarget.com/definition/0,,sid9_gci537678,00.html

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-05-03 14:31

Hej Martin Højriis Kristensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> http://whatis.techtarget.com/definition/0,,sid9_gci537678,00.html

Ah, dér var originalen. Tak.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 13-05-03 16:11

Rudi Stegen skrev:

> En teoretisk fysiker om hvem det siges, at blot han befandt sig i
> en by, ville ethvert eksperiment foretaget i byen gå galt.

Nå Murphys lov. Den kender jeg godt og ramler også ustandseligt
panden imod den. Jeg troede bare at Tiscali måske havde fået en
BOFH ved navn Murphy. :)

> Nej, men prøv evt. ftp.tiscali.dk som værtsnavn.

Det virker, men det gør home.worldonline.dk også i dag, så en
eller anden må have pillet ved noget.

> Du husker formentlig at bruge hele mailadressen som brugernavn?
> (Se evt. Morten og Thomas' indlæg i tråden her).

Det har jeg ikke tidligere brugt. Tidligere har jeg kun brugt det
brugernavn som står foran @. (hijklm i dette tilfælde).

I dag kan jeg bruge både:
ftp.tiscali.dk eller home.worldonline.dk med hijklm som brugernavn.

Jeg kan også bruge ftp.tiscali.dk eller home.worldonline.dk med
hijklm@tiscali.dk som brugernavn.

Tak for hjælpen.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-05-03 21:52

> [...]

> ftp.tiscali.dk eller home.worldonline.dk med hijklm som brugernavn.
>
> Jeg kan også bruge ftp.tiscali.dk eller home.worldonline.dk med

Meget hjælp var det jo ikke, da det nu virker med alt. Men for lige at
sætte sløjfe på: Jeg aner ikke, om det har nogen betydning, men jeg har
(bortset fra de ulyksalige dage efter NytSystem rullede ind i maj 2002,
hvor alt bortset fra opkoblinger og news drillede) én gang prøvet at
have ftp-problemer (og de var væk, da jeg prøvede få sekunder senere).

Det var engang i sommer, hvor jeg snakkede med bl.a. Peter (Brodersen)
om det. Han led på det aktuelle tidspunkt under dem, hvorfor jeg
prøvede diverse opskrifter på at fremprovokere dem. Det lykkedes altså,
omend kun for et enkelt forsøg i en serie.

Jeg har konsekvent brugt værtsnavnet ftp.worldonline.dk og siden
ftp.tiscali.dk (hvilke af det to er formentlig er ligegyldigt; jeg
ændrede der blot på et tidspunkt for en sikkerheds skyld).

Jeg aner som sagt ikke, om jeg blot har været heldig, eller om det
faktisk er en fordel at bruge ftp.tiscali.dk, men du kan da prøve, hvis
du udsættes for mærkværdigheder igen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 13-05-03 23:25

Rudi Stegen skrev:

> Jeg aner som sagt ikke, om jeg blot har været heldig, eller om det
> faktisk er en fordel at bruge ftp.tiscali.dk, men du kan da prøve,
> hvis du udsættes for mærkværdigheder igen.

Det vil jeg gøre.

Madsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-05-03 17:02

Rudi Stegen skrev:

>Nej, men prøv evt. ftp.tiscali.dk som værtsnavn.

Her er mine indstillinger i Smart FTP [1]:

Host:      home.tiscali.dk
Remote dir:   public_html
User name:   beluha (at) tiscali.dk
Password:   smørebrød

[1] hvis smarthed begrænsen af at man efter en peiode skal plages
af påmindelser om at man ikke har opdateret et program som kan
præcis hvad man ønsker. BVADR!

--
Bertel

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-05-03 21:19

Rudi Stegen skrev:

> [...]

Tjek også denne, jeg fandt den på link-sektionen på ovennævnte
webside, som giver mere information (del 1, 2 og 3):

> En teoretisk fysiker

Kopieret fra det øverste link:

"The following article was excerpted from The Desert Wings
March 3, 1978

Murphy's Law ("If anything can go wrong, it will") was born at
Edwards Air Force Base in 1949 at North Base.

It was named after Capt. Edward A. Murphy, an engineer working
on Air Force Project MX981, (a project) designed to see how
much sudden deceleration a person can stand in a crash.

One day, after finding that a transducer was wired wrong, he
cursed the technician responsible and said, "If there is any
way to do it wrong, he'll find it."

The contractor's project manager kept a list of "laws" and
added this one, which he called Murphy's Law.

Actually, what he did was take an old law that had been around
for years in a more basic form and give it a name.

Shortly afterwards, the Air Force doctor (Dr. John Paul Stapp)
who rode a sled on the deceleration track to a stop, pulling
40 Gs, gave a press conference. He said that their good safety
record on the project was due to a firm belief in Murphy's Law
and in the necessity to try and circumvent it.

Aerospace manufacturers picked it up and used it widely in
their ads during the next few months, and soon it was being
quoted in many news and magazine articles. Murphy's Law was
born.

The Northrop project manager, George E. Nichols, had a few
laws of his own. Nichols' Fourth Law says, "Avoid any action
with an unacceptable outcome."

The doctor, well-known Col. John P. Stapp, had a paradox:
Stapp's Ironical Paradox, which says, "The universal aptitude
for ineptitude makes any human accomplishment an incredible
miracle."

Nichols is still around. At NASA's Jet Propulsion Lab in
Pasadena, he's the quality control manager for the Viking
project to send an unmanned spacecraft to Mars."

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-05-03 13:12

Hej Peder Vendelbo Mikkelsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

[Murphy]

> Kopieret fra det øverste link:

Argh! Jeg har mikset ham med en anden og fået en mutant.
Tak for korrektionen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-05-03 07:17

Madsen skrev:

>Problemet er at jeg i den sidste uges tid ikke har kunnet komme ind på
>min hjemmesideplads hos Tiscali.

Jeg testede lige mine to opkoblinger hos Tiscali. Ved dem begge
fik jeg "Authentication failed". Jeg har brugt dem i et års tid
eller mere.

--
Bertel

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 13-05-03 08:00

On Tue, 13 May 2003 08:16:45 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Ved dem begge
>fik jeg "Authentication failed".

Huskede du at benytte korrekt brugernavn som har formatet

username@tiscali.dk

--
Morten!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-05-03 08:09

Morten Kjaer Nielsen skrev:

>Huskede du at benytte korrekt brugernavn som har formatet
>username@tiscali.dk

Næ, det har jeg ikke hørt noget om. Det gør i øvrigt ingen
forskel. Men så ændrede jeg også

   home.image.dk

til

   home.tiscali.dk

og så var der hul igennem.

Og jeg så lige at jeg har brugt dem i knap 3 år nu.

Jeg bruger stadig http://www.image.dk/~beluha/ i min browser. Det
omstilles til http://home.worldonline.dk/beluha/.

Jeg kan stadig hente mail fra mail.image.dk.

--
Bertel

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 13-05-03 08:24

On Tue, 13 May 2003 09:09:03 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Næ, det har jeg ikke hørt noget om.

Såvidt jeg husker, mail fra 22. februar 2002, men det er en gammel
historie.

>Det gør i øvrigt ingen
>forskel. Men så ændrede jeg også
>
>   home.image.dk
>
>til
>
>   home.tiscali.dk
>
>og så var der hul igennem.

Det giver så ikke rigtig mening...

09:22:21 mkn@min ~$ host home.image.dk
home.image.dk is a nickname for home.worldonline.dk
home.worldonline.dk has address 212.54.64.174

09:22:26 mkn@min ~$ host home.tiscali.dk
home.tiscali.dk is a nickname for home.worldonline.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-05-03 17:05

Morten Kjaer Nielsen skrev:

>Det giver så ikke rigtig mening...

Næ, jeg må have ramt et umanerligt uheldigt hul. Nu virker det
også med "image".

Tænk at nogen kan omdøbe firmaer der havde geniale navne som
"Image" og "Mobilix" ...

--
Bertel

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 13-05-03 21:30

On Tue, 13 May 2003 18:05:20 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Tænk at nogen kan omdøbe firmaer der havde geniale navne som
>"Image"

Ja.

--
Morten!

Fra : Thomas Corell

Dato : 13-05-03 08:30

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]

home.image.dk is a nickname for home.worldonline.dk

$ host home.tiscali.dk
home.tiscali.dk is a nickname for home.worldonline.dk

Så deeet...

--
Don't waste space