spørgsmål til dem, der véd noget om ie6
Fra : Asger Kjeldsen

Dato : 12-05-03 21:49

Jeg har et hjemmenet med fire brugere via router og dertil en adsl forb. To
pcére kører xp og to kører win98. Alle kan se hinanden -fra begge sider og
tre kan gå på nettet uden probl., men den ene 98 (Compac 360Mhz) kan ikke se
nettet. Ie6 kører, men den melder altid DNS fejl og vil ikke på nettet.
Uanset hvad jeg prøver. Jeg har slettet ie5 og ie6 og geninstalleret
adskillige gange. Formattering af harddisk er ikke en mulighed, da jeg ikke
opfatter det som fejlretning! Oe6 kan iøvrigt heller ikke komme på
nettet???
Kan jeg få et godt råd?
Hilsen Asger Kjeldsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-05-03 12:03

Asger Kjeldsen wrote:
> [...]
> kan ikke se nettet. Ie6 kører, men den melder altid
> DNS fejl og vil ikke på nettet.
> Oe6 kan iøvrigt heller ikke komme på nettet?

Kan denne maskine bruge Internettet på anden måde
end IE6 og OE6?
- Fx med en anden browser (www.opera.com)?

Jeg tror slet ikke den kan komme på nettet nemlig og
så tror jeg spørgsmålet hører hjemme i
news:dk.edb.netvaerk, men lad os lige hører hvad
der sker hvis du sletter TCP/IP forbindelsen i
egenskaber for dit netkort, genstarter og installerer
det igen.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Asger Kjeldsen

Dato : 13-05-03 15:09

Hej
Da jeg kan PINGè adskillige DNS adresser på nettet, er jeg overbevist om at
fejlen ligger i programopsætningen. Netværket kører lokalt og virker fint i
alle retninger.
Derudover er jeg stødt på en underlig info: Ved at køre winipcfg får jeg en
meddellelse frem hvoraf det fremgår at mine rettigheder startede for præcis
24 timer siden og netop er udløbet. Det hjælper ikke at forny eller fjerne
dem??
Jeg prøver det foreslåede pt. , men ingen ændring -desværre
Hilsen Asger k

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3ec0d0d8$0$97216$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-05-03 15:49

Prøv en anden browser, fx www.opera.com eller www.mozilla.org.

> [...]
> det fremgår at mine rettigheder startede for præcis 24
> timer siden og netop er udløbet.
> Det hjælper ikke at forny eller fjerne dem?

Kender ikke ovenstående.

> Jeg prøver det foreslåede pt. , men ingen ændring -desværre

Også anden browser samt det i din anden tråd?

Fra : Asger Kjeldsen

Dato : 13-05-03 16:33

Hej Mikael
Opera er afprøvet og den kan ikke finde serveren!
Surt show
-har du flere gode råd, er jeg særdeles lydhør?
meddelelse news:3ec105de$0$97190$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-05-03 16:53

Asger Kjeldsen wrote:
> Opera er afprøvet og den kan ikke finde serveren!

Så er det afgjort ikke browserens problem, jeg tror
dit spørgsmål hører hjemme i news:dk.edb.netvaerk
eller news:dk.edb.system.ms-windows

> -har du flere gode råd, er jeg særdeles lydhør?

Har da lige smidt 2 afsted :)
- Prøv først i Windows-gruppen.