Hvor er der godt at fiske i Grenå?
Fra : Preben Petersen

Dato : 12-05-03 16:54

Vi skal på ferie i juni i Grenå - og fiskestangen skal med som fast
tilbehør - men hvor er der godt at fiske?

Jeg håber I kan hjælpe mig med nogle gode steder.

Hilsen Preben

Hvis du svarer direkte så fjern "nospam" i mailadressen.

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-03 04:13

"Preben Petersen" <elinogpreben@petersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Vi skal på ferie i juni i Grenå - og fiskestangen skal med som fast
> tilbehør - men hvor er der godt at fiske?
>
> Jeg håber I kan hjælpe mig med nogle gode steder.

Havnen omkring Stena Lines terminal er da et fint bud. Hvis du vil køre
lidt, er kalkværket ved Glatved Strand i syd fin til de fleste fisk og
Fornæs Fyr i nord til havørreder, hornfisk og en sjælden torsk. Du kan også
køre lidt længere mod nord og finde Karlby- og Gjerrild klinter - her er
også masser af fisk.

MC

Fra : Jens Iversen

Dato : 17-05-03 11:21

Hvis du tager ned på den lille mole (jeg mener det er den grønne) i
lystbådehavnen og fisker ud (ikke ind i havnen) er der ofte gode "flade"
kender en der har fanget en flot slethvar (sjældent) det er dog mest
skrubber og isinger der fanges. Der er også mulighed for havørred

Fra : Anders Lund

Dato : 17-05-03 16:10

Hej!
Husker ikke navnet på revet ( måske Pollerev!), men det ligger syd for
Grenå....ud for Droningens ferieby. Det er det eneste rev i området, og det
er ikke særligt stort!
Her har jeg haft stort held med fluestangen efter torsk og sej. 30 - 50
stykker på en aften er/var ikke umuligt for en mand........men det er
absolut fluen, som de foretrækker, og du skal fange dem ved
aftentide.....jeg fiskede ofte fra klokken 20.00 - 23.00. I starten mærker
du sikkert intet, men lige pludselig så trækker de ind fra dybere vand, og
kaster sig over alt. Jeg har sågar taget torsk på tørflue...!!!
Fiskene er ikke specielt store, men en sej er en god fighter, og det er da
sjovt at få lidt flex på stangen, ikke?
Revet fiskes klart bedst af i waders.

Håber du kan bruge tippet.

Mvh