9mm salonriffel-ammu
Fra : xm

Dato : 12-05-03 09:13

Hvor Kan man købe patroner til en 9mm glatløbet salonriffel?

Klaus

Fra : Martin_P

Dato : 12-05-03 09:54

On Mon, 12 May 2003 10:13:01 +0200, "xm" <nordkap@mail.dk> wrote:

>Hvor Kan man købe patroner til en 9mm glatløbet salonriffel?
>
>Klaus

For guds skyld!!!! er du nu helt sikker på at det er en salon
riffel!!??

Jeg ved der finder 9mm geværer, men det er et meget lille haglgevær,
som man reelt kun kan skyde mus, rotter og en solsort med......!!!

Tag den lige med ned til bøssemageren(våbenhandleren) og få ham til at
bekræfte at det er en salon riffel....

jeg har nemlig ikke hørt om en salonriffel uden riffelgange i..!!

Martin_P

Fra : Egon Stich

Dato : 12-05-03 11:15

"Martin_P" <martinXXX@datahuset.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bekræfte at det er en salon riffel....
>
> jeg har nemlig ikke hørt om en salonriffel uden riffelgange i..!!

Sandelig findes der da salonrifler i 9 mm glat.
Otterup lavede for ex. en, som jeg stadig har et exemplar af fra mine unge
dage.
Der findes haglpatroner og rundkugle til kaliberen.
Til skadedyrsbekæmpelse i frugtplantager og lignende var den meget benyttet.
Jeg mener fiocchi stadig laver rundkuglepatronen? På afstande op til små 50
meter var den, rundkuglen, glimrende træffende, men ikke særlig anvendelig
til andet end "Plinking".
Haglpatronen rakte ca 15 meter.

mvh
egon.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-05-03 16:16

Der findes en 9mm ja men det er ikke en salon riffel da den ikke har riflet
løb !! det hedder en salon bøsse !

Mvh

Martin

Fra : Erik Prestmo

Dato : 12-05-03 18:11

Og patronen heter 9mm Flobert og er av fransk avstamning = politisk
upassende etter den senere tids franske nasjonalistiske utskeielser i
FN.........

--
ErikP

Ladebokens hjemmesider:
http://ladeboken.tripod.com/index.htm
Spesialfeltprogrammet:
http://spesialfelt.tripod.com/index.htm

Martin Sørensen <ms@***danhunters.dk> skrev i

Fra : Buck

Dato : 14-05-03 07:14

Erik Prestmo wrote:

> Og patronen heter 9mm Flobert og er av fransk avstamning = politisk
> upassende etter den senere tids franske nasjonalistiske utskeielser i
> FN.........

*LOL* Så vil jeg sq heller ikke skyde med min Anschütz mere efter krigen

--
/Buck (Dansk Nordslesviger, der dog ikke selv har oplevet krigen)

Fra : Erik Prestmo

Dato : 14-05-03 21:44

Buck <buck@sol.dk> skrev i

> *LOL* Så vil jeg sq heller ikke skyde med min Anschütz mere efter krigen

Godt ord igjen!

Jeg har nettopp vært nede i kjelleren og kappet min lett aldersstegne Mauser
M98 F1 med vinkelsliber......

NOT!

Fra : Henning & Birgith Ra~

Dato : 12-05-03 20:00

Fra : Tommy Hasen

Dato : 12-05-03 22:43

> Hvor Kan man købe patroner til en 9mm glatløbet salonriffel?
>
> Klaus

min lokale bøssemager forhandler dem ikke længere, da vist kun findes som
blypatroner, ved ikke om det er der samme i hele landet

Vh
Tommy
www.tommyhh.dk
Fjern XXX ved direkte svar

Fra : Erik Prestmo

Dato : 12-05-03 23:11

Selvsagt finnes de kun som blyhaglpatroner!

De stammer jo for fanden fra en Kulturnasjon!

--

Tommy Hasen <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> skrev i news:b9p4lr$7ng$1@sunsite.dk