Billig #2 router
Fra : Henrik Høy

Dato : 12-05-03 06:06

Hej.

Vi har en del kunder som køber en VPN router gennem os, som de så kobler
op mod et andet firma som de så får nogle data fra.

Til dette formål levere vi en vpn-router, som kunderne af forskellige
årsager ikke får lov at "pille" i.

Visse af disse kunder har så en tilsvarende router som de bruger
hjemmefra til at koble op via vpn til deres arbejdsplads med, denne må
de heller ikke "pille" i.

Nu er der visse af disse kunder som har børn, som gerne vil spille og
lave andre ting på nettet som kun kan lade sig gøre hvis de kan "pille"
i routeren.

Derfor søger vi en anbefaling, angående en router med følgende
egenskaber, som skal være billig.

Skal sættes mellem internet forbindelsen og og vpn routeren. (typisk en
tdc-linje)
Skal kunne sættes op til brug med diverse spil og andre ting som måtte
have brug for visse åbne porte.
Må gerne have mulighed for at man kan åbne op for alt udefra kommende
trafik.
Skal kunne sende trafik videre på port 80+21 da vi bruger sidde til
fjernkonfiguration+firmware opdatering af vpnrouteren.

Hvad vil I anbefale.

Jeg kører selv med ovenstående vpnrouter og har i mellem internettet og
denne sat en Zyxel Zywall-1, men routeren skulle helst være billigere
end denne.

--
-
--

Venlig hilsen

Henrik Høy

Fra : Jesper Kolding

Dato : 12-05-03 12:41

"Henrik Høy" <henrik@hoey.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad vil I anbefale.

D-Link 604 burde kunne løse dit behov. Og det er vel også noget nærd den
billigste router på markedet (500kr). Jeg har selv sat 3 stk op der har
kørt upåklageligt i 3-4 mdr efterhånden, det eneste problem har været
den ene har haft behov for at få taget strømmen et par gange i løbet af
det tidsrum.

-Jesper

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 12-05-03 22:06

3 com har også en billig SOHO router og firewall i et til ca 400,- ekskl.
moms.

Mvh Sophus

Fra : jens

Dato : 13-05-03 11:44

> [...]
>
> Jeg kører selv med ovenstående vpnrouter og har i mellem internettet og
> denne sat en Zyxel Zywall-1, men routeren skulle helst være billigere

Level One tx1402 eller 3 med print server.
den har den store fordel at Upnp _kan_slås fra
Funktioner kan lukkes eller åbnes efter hvad klokken er, og pcèr kan sættes
i grupper med forskellige rettighedder.

Og loggen som kan automailes er brugbar.

Den understøtter IPsec, pptp og l2tp
(Men koster så også ca 800)

mvh Jens