Hjælp til oprettetlse af superbruger i mys~
Fra : alm@thesoft.dk

Dato : 11-05-03 19:30

Hej
Jeg har en e-smith server kørende, på den er der også en mysql server
kørende.

Jeg vil gerne lave en bruger som kan gøre alt på denne mysql server,
en super bruger, der kan oprette databaser, tabeller osv.

Men hvordan laver jeg sådan en bruger, uden at ødelægge de
eksisterende rettigheder??
via sqladmin??? programmet

Håber der er nogle der kan hjælpe her.
MVH
Allan

Fra : Jimmy

Dato : 11-05-03 19:40

<alm@thesoft.dk> wrote in message
> [...]
> en super bruger, der kan oprette databaser, tabeller osv.
>
> Men hvordan laver jeg sådan en bruger, uden at ødelægge de

hvad med at logge ind som root?

Ellers lav en søgning på google på "mysqlfront" og "download"
Der kan du på en windows-maskine oprette alle de bruger vha. klik klik og
klik.

Mvh
Jimmy

Fra : alm@thesoft.dk

Dato : 11-05-03 19:53

Nu er problemet bare at mysql kører på en linux server vednavn
e-smith, hvor man skal bruge de værktøjer mysql lever. så dit svar
løser ikke mit problem.

Fra : Jimmy

Dato : 11-05-03 21:12

> Nu er problemet bare at mysql kører på en linux server vednavn
> e-smith, hvor man skal bruge de værktøjer mysql lever. så dit svar
> løser ikke mit problem.

Det er jeg ked af at høre.
Held og lykke med projektet.

/Jimmy

Fra : Ole

Dato : 20-05-03 07:34

<alm@thesoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil gerne lave en bruger som kan gøre alt på denne mysql server,
> en super bruger, der kan oprette databaser, tabeller osv.

Hej Allan

Jeg lavede øvelsen i går:

1)Log på e-serveren som root (har samme password som admin)
2)skriv 'mysql' og tryk enter
Du er nu inde i kommandolinieværktøjet
3) opret en superbruger med kommandoen "grant all ..."(chek syntaksen i
manualen på www.mysql.com)
4) Hvis du vil have et grafisk interface så installer MySql command Center
(findes også på www.mysql.com), gerne på en windows-maskine

mvh

Ole

Fra : alm@thesoft.dk

Dato : 21-05-03 01:07

On Tue, 20 May 2003 08:33:45 +0200, "Ole" <news@kirkholt.com> wrote:

Hej Ole

Når jeg laver en bruger som localhost og som % og jeg derefter prøver
at connecte med mysqlcc får jeg en ERROR 2013: Lost connection to
MySQL server during query?? hvad er der galt?