fejl i insert into statement ??
Fra : Kasper Nielsen

Dato : 11-05-03 17:55

Hej, er der nogle der kan fortælle mig hvor fejlen i denne kode
er?

strDate = Request.Form("date")
strWrited = Request.Form("writed")
strNew = Request.Form("nyhed")

strSQL = "Insert into nyheder (Date, Writed, New) values ("

strSQL = strSQL & "'" & strDate & "', "
strSQL = strSQL & "'" & strWrited & "', "
strSQL = strSQL & "'" & strNew & "')"

Conn.Execute(strSQL)

Response.Write "Nyheden er nu gemt i databasen."

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-05-03 18:03

Kasper Nielsen skrev:

> Hej, er der nogle der kan fortælle mig hvor fejlen i denne kode
> er?

Generelt - når der er problemer med en sql-sætning, så skriv den
ud. Altid. Hver gang (undskyld, jeg vil ikke lyde sur, men du er
langt fra den første der beder om hjælp til en sql-sætning uden at
udskrive den).

Prøv at læse artiklen her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>

> strSQL = "Insert into nyheder (Date, Writed, New) values ("

"Date" er et reserveret ord i Access-SQL. "New" er muligvis også.
Prøv at putte feltnavnene i klammer:

strSQL = "Insert into nyheder ([Date], [Writed], [New]) values ("

(generelt er det bedst at vælge feltnavne der ikke kræver klammer,
så hvis du har mulighed for at ændre feltnavnene vil det være
bedre).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kasper Nielsen

Dato : 11-05-03 18:41

Jens GyldenkærneClausen du er simpelthen genial :D ..

Tusind tak, det virker nu .. :)