Hvilken ADSL?
Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 11-05-03 17:28

Hej,

jeg står for at skulle flytte, og skal i den forbindelse nok have ny
ADSL. En vigtigt funktion er at have en server stående, så mine ønsker
er som følger:

- Tilladt at sætte flere computere på forbindelsen.

- Fast IP. Og helst uden DHCP, så der ikke bliver problemer med
leases.

- Ingen router, da jeg alligevel har en maskine stående til det
arbejde (og min nuværende Cisco 677 bliver af og til lidt forpustet).

- Delt kobber, og alle telefonstik skal stadig virke.

- Alle porte åbne (tænker her især på port 25).

Og hvis jeg også skal tænke lidt på økonomien:

- Billigt at skifte hastighed.

- Naturligvis gerne billigt i oprettelse og uden for langt
opsigelsesvarsel.

Efter at have kigget en del rundt, er jeg ved at nå til den
konklusion, at ingen af de eksisterende tilbud helt opfylder alle mine
ønsker. Og det skal jo nok passe.

Tættest på kommer vist "TDC Internet Bredbånd Professionel", men den
falder lidt igennem på prisen (især med de nuværende tilbud på
pakkerne beregnet for private). Og de bruger vist altid DHCP hos TDC?

Alternativet er "Tiscali Bredbånd Plus", hvor jeg kommer til at hænge
på en router, der giver mig problemer.

Ja, det var min historie. Jeg modtager vældig gerne input, som kan
hjælpe mig til at få afklaret mit dilemma om valg af linje. Jeg anser
det nemlig for ret sandsynligt at jeg har overset noget i junglen af
hastigt skiftende ADSL-pakker.

På forhånd tak!

Anders.

--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 11-05-03 17:41

Med TDC bredbånd, kan du vælge fast IP, delt kobber og du kan ændre
hastighed. Det med hastigheden er ikke let, men det er muligt. At tilslutte
flere PC'er på den faste IP kræver bare en Router der kan NAT. Det er ikke
lykkedes mig at finde en eneste lukket port ved TDC!

Jeg har tidligere ændret hastighed på min TDC ADSL gratis, man ringer bare
til dem, eller bruger deres bredbånds portal.

Man skal kunne ændre sin hastighed her:
http://kundeservice.tdconline.dk/selvbetjening/ men jeg har tidligere kun
haft ringet til dem.

Fra TDC's FAQ
(http://privat.tdc.dk/artikel.php?id=48678&dogtag=tdc_p_int_bred_faq):
Jeg vil gerne have flere computere opkoblet. Kan jeg det?
Ja, det kan du godt. Men det kræver, at du har en router-løsning eller du
opstiller en server. Da en server-løsning kan være meget kompliceret for de
fleste private brugere, anbefaler TDC at du lejer eller køber en router,
hvis du vil have flere computere opkoblet.
Køber eller lejer du en router fra TDC kan du koble optil 4 PCere på nettet,
da routeren har en indbygget switch.

Hvor mange IP-adresser følger der med?
Som udgangspunkt følger der en dynamisk IP-adresse med. Når du har fået
installeret bredbånd kan du tilkøbe en fast IP-adresse. For den aktuelle
pris se mere under punktet "Priser"

"Anders Melchiorsen" <postmaster@anders.d131-03.nospam.kalibalik.dk> skrev i
en meddelelse news:m2bry9wirg.fsf@dolle.kalibalik.dk...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-05-03 17:12

In dk.edb.internet.udbydere.xdsl, Jesper Lundorf Thusgaard
<jespernospam@thusgaard.com> says...
> Fra TDC's FAQ
> (http://privat.tdc.dk/artikel.php?id=48678&dogtag=tdc_p_int_bred_faq):

Du skriver om TDC privat og Anders efterlyser info om prof...

Og kig så lige på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Andreas Jensen

Dato : 25-05-03 16:01

> Det er ikke lykkedes mig at finde en eneste lukket port ved TDC!

Lad mig hjælpe dig - 25 og 119.

/Andreas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-05-03 17:40

> [...]
> falder lidt igennem på prisen (især med de nuværende tilbud på
> pakkerne beregnet for private). Og de bruger vist altid DHCP hos TDC?

Nej, BB Prof bruger ikke DHCP.
Ihvertfald ikke hvis du undlader at bruge den medfølgende router og blot
selv indstiller adresse, subnet og gateway

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)