2 Access databaser
Fra : Tommy

Dato : 11-05-03 14:49

Hej

Hvis jeg har to databaser jeg skal trække på hvorledes ser "connection"
strengen ud ? Skal jeg lave to recordset? I givet fald kan jeg da lave den
ummidelbart efter hinanden ?

På forhånd tak !

--
Tommy

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-05-03 16:05

Tommy skrev:

> Hvis jeg har to databaser jeg skal trække på hvorledes ser
> "connection" strengen ud ?

Har du to databaser? Eller har du snarere blot to tabeller i en
database? Det er sjældent nødvendigt med mere end en database pr.
webapplikation - til gengæld indeholder en database ganske ofte
mere end én tabel.

> Skal jeg lave to recordset?

Det kan du sagtens. Spørgsmålet er bare hvad du har brug for. Prøv
at beskrive hvad det er for data du skal trække ud. Er de to
datasæt (tabeller eller evt. databaser) relateret på nogen måde?

> I givet fald kan jeg da lave den ummidelbart efter hinanden ?

Det er en mulighed. Generelt bør man åbne et datasæt så sent som
muligt og lukke det igen så hurtigt som muligt. Hvis du ikke skal
bruge de to datasæt samtidig er der derfor ingen grund til at åbne
dem samtidig.
--
Jens Gyldenkærne Clausen