Bugvattersot
Fra : Mudj@

Dato : 11-05-03 09:36

Hej,

Mit akvarium er angrebet at bugvattersot tror jeg. Fiskene er udspilede og
har meget udstående skæl.

Mine spøgsmål er, hvad jeg skal behandle det med? Og går det helt galt, kan
jeg så benytte min planter og rødder i et andet akvarium, eller er de også
angrebet?

Pft,

Morten

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-05-03 11:29

Mudj@ <morten@mudja.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ebe0b9a$0$68861$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
kan
> jeg så benytte min planter og rødder i et andet akvarium, eller er de også

Hvis dine fisk er kommet så langt i sygdomsforløbet at skællene har rejst
sig fra kroppen, er løbet kørt for de fisk,
desværre!
Er der nogen som ikke har så udpræget symptomer endnu, kan de muligvis
reddes med Pond-furan eller Aquafuran,
samme aktive stof, du får bare meget mere for pengene med Pond-furan.

Er alle fisk angrebne, og ikke til at redde, kan indholdet sagens
genbruges, skift blot vandet.

Det der forårsager bugvattersot er en lille flagelat, som findes i alle
fisk, men hvis vandet f.eks. ikke bliver skiftet tit nok,
kan det være med til at få sygdommen til at bryde ud, det samme kan
stress.

Carsten

Fra : Pernille

Dato : 11-05-03 19:43