Ja/Nej til skillefilter fra TDC nu hvor je~
Fra : Taba

Dato : 10-05-03 21:08

Jeg skal til at installere TDC bredbånd inden så længe, men i øjeblikket har
jeg Tiscali som ISP og dengang jeg fik oprettet det, blev der lavet et
netværksstik af nogle teknikere som jeg stikker mit adsl modem direkte til
(et RJ45 lign. stik, kun bare med 3 eller 4 ledere (ved ikke hvad det
hedder)). Nu har jeg bredbåndspakken liggende og jeg har prøvet at gøre hvad
der står (og det virker fint), men jeg har også prøvet at sætte adsl
modemmet fra TDC direkte til netværksstikket uden skillefilteret og der
kommer også en fin forbindelse igennem og lamperne lyser som de skal (ifølge
manualen).

Mit spørgsmål er så: I Mit tilfælde _skal_ jeg så bruge skillefilteret eller
kan jeg klare mig uden?

(Ikke et kritisk spørgsmål da der er tale om en lille box, men siden jeg
ikke kan/vil prøve det i praksis endnu (skal lige vente til mit abonnement
hos Tiscali er udløbet) så ville jeg høre om der var nogen herinde der
vidste det)

/Taba

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 10-05-03 21:36

Skille filteret skal bruges på din telefon linie. og kun hvis du får ADSL og
telefon på samme linie.
Hvis ADSL og telefon kommer ind på seperate linier burde skille filteret
ikke være nødvendigt.
Alligevel har TDC teknikkeren der lavede min firma installation (hjemme PC)
der er en ren ADSL linie installeret skille filteret! Der er ingen telefon
på min hjemme PC.
Er du sikker på at din TDC løsning kommer ind igennem dit Tiscali kobber?
Det kan jo bare være fordi der stadig er liv i din Tiscali linie!!!

Fra : Taba

Dato : 10-05-03 23:30

> Er du sikker på at din TDC løsning kommer ind igennem dit Tiscali kobber?
> Det kan jo bare være fordi der stadig er liv i din Tiscali linie!!!

Tjahh.. det finder jeg ud af når mit abonnement hos Tiscali løber ud

/Taba

Fra : Sørensen

Dato : 11-05-03 05:40

> [...]
> ikke kan/vil prøve det i praksis endnu (skal lige vente til mit abonnement
> hos Tiscali er udløbet) så ville jeg høre om der var nogen herinde der

Tej Taba.

Du kan ikke undvære filtret, det er kun hvis du har haft en delt kobber ved
tiscali at du kan bruge samme stik på væggen (med filter), og det tvivler
jeg på du har da det ikke er ret mange steder det tilbydes hos tiscali.
Det der sker er at TDC-modemet syncronisere op på tiscalis signal på den rå
kobber.

Hvis du har bestilt en "gør det selv" pakke så er det jo kun telefonen ved
modemet der kommer til at virke.

vh.
Sørensen