Hornfisk i Århusbugten?!
Fra : Stephan Cederstrøm C~

Dato : 10-05-03 20:35

Halløjsa!
Var ved Moesgård strand i dag efter hornfisk, men efter 12 timers intenst
fiskeri måtte min kæreste og jeg drage slukøret hjem uden så meget som at
have mærket det mindste nap, endsige at have observeret den mindste
bevægelse i overfladen. Vi fiskede ellers både nord og syd (i begge
retninger til den første klint, respekterede selvfølgelig fredningsbæltet
for Giberåen!) for parkeringspladsen, men altså uden held. De andre fiskere,
der var der fangede heller ikke noget! Nu er jeg ikke lokalkendt
overhovedet, men skulle Moesgård ikke være en rimelig sikker plads til
hornfisk? Det kan ikke være for, fiskene ikke er kommet på disse kanter; de
er jo kommet til Tempelkrogen i Isefjorden, som skulle være et af de sidste
steder, den folkekære fighter entrede. Men Moesgård er måske bare ikke
STEDET i Århusbugten eller hva'? Vi er begge studerende, og er mht.
transport derfor henvist til Århus Sporveje, og dette begrænser således
vores valg af fiskepladser... Er der nogen, der har forslag til andre
pladser i busafstand? Og er der nogen, der har lignende erfaringer angående
Moesgård, som jeg har oplevet i dag?

På forhånd tak.
Mvh. Stephan C. Christiansen, Århus

Fra : Kjeld

Dato : 10-05-03 20:53

Jeg har heller ikke haft held til at fange en hornfisk i dag. Fiskede 3
timer syd for Århus.
Men Moesgaard og omegn plejer at kaste hornfisk af sig, så måske havde de
ikke lyst da du var der - eller du har måske bare været uheldig. Jeg mødte
en fisker i båd og han havde fanget 5 hornfisk i løbet af eftermiddagen i
Århus bugten
Knæk og Bræk
Kjeld

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 11-05-03 19:34

Kjeld <kl007@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ebd5880$0$24646$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg har heller ikke haft held til at fange en hornfisk i dag. Fiskede 3
> timer syd for Århus.

Fik 9 stk i dag længere inde i bugten. De gad absolut ikke noget med blink,
det tog 2 timer at få den første. Brugte bugstykkerne som agn, så var der
gang i dem.
MVH Niels

--
Nu er jeg TRÆT af spammere.
Fjern bæstet fra adressen hvis du mailer mig.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 12-05-03 16:31

Var omkring mols hoved i båd og prøvede med blink.
En del hug, men ingen gad med op.
Jeg snakkede med en anden bådfisker som havde fået
en enkelt omkring Vosnæs pynt.

//Jesper