MySQL spørgsmål ?
Fra : Simon...

Dato : 10-05-03 13:58

Hej,

jeg er lidt ny med mysql, og har ledt på google efter svaret på følgende
spørgsmål uden held, håber i kan hjælpe.

Jeg skal lave et query i min mysql db, hvor jeg fx. kun vil have de 200
første poster ud, hvordan gøres dette ?
- hvad skal jeg tilføje til nedenstående sætning ??

select * from table1 order by date desc;

det skal bruges i forbindelse med et perl program, hvor jeg skal læse noget
af db (det nyeste), og der skal helst ikke dukke for
meget op... hvis det kan undgåes.

mange tak
mvh.Simon

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 10-05-03 14:11

Simon... wrote:

> select * from table1 order by date desc;

SELECT row FROM table ORDER BY date DESC LIMIT 200;

Med "LIMIT" kan man f.eks. vælge poster fra 100-300 eller 500-700, prøv
at kigge i dokumentationen på www.mysql.com

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Simon...

Dato : 11-05-03 08:10

> SELECT row FROM table ORDER BY date DESC LIMIT 200;
>
> Med "LIMIT" kan man f.eks. vælge poster fra 100-300 eller 500-700, prøv
> at kigge i dokumentationen på www.mysql.com

tak
mvh.Simon

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-05-03 19:50

"Simon..." <devnull@linux.org> writes:

> det skal bruges i forbindelse med et perl program, hvor jeg skal læse noget
> af db (det nyeste), og der skal helst ikke dukke for
> meget op... hvis det kan undgåes.

Der er iøvrigt ingenting der forhindrer dig i at nøjes med at læse de
200 første poster.

Den kommando som begrænser mængden af linier er forskellige fra
database til databasee.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn