Gør hash overfladisk? Flere hjemløse hvis ~
Fra : Bo Warming

Dato : 10-05-03 12:14

Gør hash overfladisk? Flere hjemløse hvis Christiania lovliggøres?

En læge i Politiken mener, at hvis fristads-kriminaliteten stoppes,, så
bliver København "konform, hjerteløs og intolerant" og der bliver flere "
hjemløse, og psykisk syge".

Han mener at vide at storbyer er bevist IKKE at tiltrække psykisk syge, men
skaber dem pga "livsbetingelser, anonymitet, stress og jag"

Selvfølgelig har landbefolkningens udstødte altid valgt at lade sig
tiltrække af storbyens alfonser, fidusmagere, behandlere og lignende, som
søger at rekrutere ny underordnede.

Og da de bliver så arbejdsløse i byen, som de var i omegnen, så forværres
deres problemer oftest.

Christiania har som kult-symbol hash, og de føler sig frelste ved at være
oprørere vedr noget ufarligt, og de gejler sig op til at VI ER DE GODE OG
FRELSTE og de nålestribede er røvhuller, som man må stjæle fra.

Deres angiveligt hjertevarme venskab til alkoholikere, grønlændere og
fremmede, er overfladisk. De lod en kvinde ligge død i et rum i ungdomshuset
i mange måneder....

Det er journalist-romantik, at de hjælper de udstødte andet end at "fælles
skibrud er sødt", og de kan enes om at hade dem, de lever af. Hvilket giver
så meget evarme som at tisse i bukserne.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Vibeke J

Dato : 11-05-03 12:20

Undskyld mig men hvad har det med børn at gøre?

/Vibeke

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-05-03 13:46

Vibeke J wrote:

> Undskyld mig men hvad har det med børn at gøre?

Der bor børn på Christania, ikke?

Indlægget ville nu også have været relevant i dk.sport.cykling, grundet
de specielle cykler, de laver derude. Og i dk.kultur.sciencefiction, da
de lever i et alternativt samfund, der kan minde om miljøer beskrevet i
nogle bøger. Hash kan også påvirke spisemønstre, så måske
dk.helbred.slank skulle have været med, for slet ikke at tale om alle
de invandrere (dk.politik.invandring), fotointeresserede
(dk.fritid.foto), Linux-brugere (dk.edb.system.unix) og knallertkørere
(dk.fritid.knallert), der bor (dk.bolig) derude (dk.fritid.spejder)
hele (dk.general) året (dk.videnskab.historie).

Du må da kunne forstå at det er censur og smagsdommeri at prøve at
påtvinge Bo dine forkvaklede forestillinger om goderne ved ensrettethed
og diktatorisk styring af nyhedsgrupperne! Tværtimod burde vi arbejde
for at gøre det lettere at crossposte til flere grupper i hierarkiet,
så det bliver nemmere for alle at fange guldkornene.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/frida/

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 11-05-03 15:45

> [...]
>for at gøre det lettere at crossposte til flere grupper i hierarkiet,
>så det bliver nemmere for alle at fange guldkornene.

Kan godt li' din sarkasme

Fra : Bo Warming

Dato : 12-05-03 01:49

"Brian B. Christensen" <not@for.public> wrote in message

> Kan godt li' din sarkasme

Sjov, ja. Crosspost er dog ikke på tale. Spam er kommerciel
masse-forsendelse - eller alt som man ikke selv finder læseværdigt?

Familie.barn er vel også om 15 årige og allerede i alder 11 valfarter
oprørske børn til Christiania og køber hash. Derom er trådstarten. Det er
svar, som er om andet, der er offtopic.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-05-03 11:39

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message
> "Brian B. Christensen" <not@for.public> wrote in message

De danske netbetjente har forgæves søgt at indføre en lukning af munden på
anderledes tænkende, ved at opfinde et xpostforbud , som ikke haves i andre
lande

Man ønsker hver ng som en isolationscelle med få indforståede klubmedlemmer,
der holder andre ude.

Amerikanske og andre usenet-grupper er typisk åbne og der kører talrige
sideløbende emner og grupper og kronik-agtige monologindlæg og ingen generes
af, at der postes en masse, som man ikke selv gider åbne.
Ingen gider bruge killfiltre(udover mod kommerciel spam), for man kan jo se
på subjectline og afsender, om det er i ens eget interesseområde.

Ingen fundats- incl i dansk usenet - prioriterer tovejskommunikation frem
for envejskommunikation. Det er ikke spam at sende noget som kun få har lyst
at svare på (men som måske værdsættes af masser af læsere, der blot ikke er
de højtråbende kontrol-freaks i gruppen)

I de langsomme modemmers tid var der rationale blandt noget af netbetjent
ideologien, men udbydere har slået hånden at de emsige netcops idag, for
deres censurforsøg var uværdige og skadelige.
Folk kan tænke selv. At brokke sig over en person, bør ske i privat mail.
Glem ikke, at ingen er tvunget til at åbne alt i en ng.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 12-05-03 13:56

Bo Warming wrote:

> De danske netbetjente har forgæves søgt at indføre en lukning af
> munden på anderledes tænkende, ved at opfinde et xpostforbud , som
> ikke haves i andre lande

Jeg er lidt ked at at dit indlæg ikke indeholder bevingede ord, som
du ellers har for vane. Jeg mener vi kan lære meget af de store tænkere
og eftersom de er og var smartere end de fleste af os, er det kun
rimeligt at citater fra dem fylder mindst lige så meget som vore egne
sætninger i et indlæg.

Men ellers vil jeg så sandelig give dig helt ret. Som jeg indirekte
skrev, skal vi have fjernet sådanne forbud. Det er også helt rigtigt at
det bare er Danmark. Hvis man ser på guides til de mere tolerante
internationale grupper, får man f.eks. fremragende råd som
-----
Q: How can I choose what groups to post in?

A: Pick as many as you can, so that you get the widest audience. After
all, the net exists to give you an audience. Ignore those who suggest
you should only use groups where you think the article is highly
appropriate. Pick all groups where anybody might even be slightly
interested. [...]
-----
(Taget fra http://www.templetons.com/brad/emily.html )

> Man ønsker hver ng som en isolationscelle med få indforståede
> klubmedlemmer, der holder andre ude.

Der traf du hovedet på sømmet. Alle de gamle magtsyge og indskrænkede
netbetjente hader alle, der ikke indordner sig under deres styre.

Se bare en gruppe som dk.velkommen, hvor de gør deres bedste for at
skræmme nye usenetbrugere væk. Der sidder de hele tiden og får folk til
at flygte fra gruppen ved at sige ting som "Prøv at spørge i
dk.edb.system.ms-windows", når en stakkels uskyldig bruger spørger hvor
han finder hjælp til at flytte en Windows-installation til en ny
computer.

Jeg har bemærket at netbetjentene ofte slår ned på dig, Bo. Det er jo
helt forkert. Og de kan finde på at kalde dig kook, troll og andre
indforståede ting. Det er forkasteligt med den slags tilsvininger. Det
mindste man kunne kræve var at de højtråbende kontrolfreaks uden liv
talte ordentligt og gik efter bolden i stedet for manden.

> [...] Ingen gider bruge killfiltre(udover mod
> kommerciel spam), for man kan jo se på subjectline og afsender, om
> det er i ens eget interesseområde.

Og de der 607.000 hits som en Google Groups søgning giver på "plonk"
stammer jo for størstedelens vedkommende fra de danske nyhedsgrupper
(ikke at jeg lige har kontrolleret, men når du siger at det ikke bruges
i internationale grupper, må det jo være rigtigt).

> [...]
> at sende noget som kun få har lyst at svare på (men som måske
> værdsættes af masser af læsere, der blot ikke er de højtråbende

Jeg kan godt forstå at du hiver det frem. Det er jo næsten en daglig
forteelse at nogen brokker sig over indlæg, fordi der ikke er så mange,
der svarer på dem. Ja, jeg kan godt nok ikke lige huske hvornår jeg
sidst så sådant et brokindlæg, men jeg kunne forestille mig at det
forholdt sig sådan.

> I de langsomme modemmers tid var der rationale blandt noget af
> netbetjent ideologien, men udbydere har slået hånden at de emsige
> netcops idag, for deres censurforsøg var uværdige og skadelige.

Ja, mon ikke. Udbyderne har jo meldt klart ud at de syntes det var
forkasteligt med al den censurering netbetjentene i de små sko udførte.
Og de ufatteligt få og smålige udbydere, der kan finde på at sparke en
uskyldig bruger af på baggrund af de grundløse anklager mod ham, er
alle styret af medlemmer af netbetjentkorpset.

> Folk kan tænke selv. At brokke sig over en person, bør ske i
> privat mail. Glem ikke, at ingen er tvunget til at åbne alt i en
> ng.

Ja, vi skal passe på med at sende den slags i nyhedsgrupperne, hvor
ingen er tvunget til at læse det.

Ved du hvad, Bo? Du har virkelig nogle gode tanker om alt det her. Jeg
synes næsten det er synd at de magtliderlige ikke får dem at høre. Der
er jo ingen af dem, der har børn, så de holder ikke til her i gruppen.
Hvad siger du til at videre guldkorn ryger over i netikettegruppen?

Det er ikke fordi jeg vil pådutte dig noget eller sige at det er
irrelevant for gruppen her. Nej da. Det handler jo trods alt om forsøg
på censur, som vores børn også vil blive udsat for til sin tid (eller
allerede bliver). Jeg mener bare du har mulighed for at flytte nogle
holdninger, med dine diplomatiske formuleringer og klare observationer.

Vi kunne selvfølgelig også involvere dk.marked.privat.radio+hifi, for
jeg er overbevist om at kontrolfreaks går op i hifi og derfor læser den
gruppe. Det er bare ikke en jeg selv følger regelmæssigt, så der kan
jeg desværre ikke være med.

FUT til dk.admin.netikette?
--
Toke Eskildsen
Der lover at det her var sidste svar til Bo fra hans hånd i denne tråd,