Urin på trægulv? Hjæælp!!
Fra : Johs Mortensen

Dato : 10-05-03 10:55

Min hund har tisset på vores trægulv, og det har desværre sat sig som gule
pletter!

Jeg har prøvet at vaske gulvet normalt og meget grundigt, men det har ikke
hulpet nok!

Hvad skal jeg gøre??

Fra : CamillaD

Dato : 10-05-03 11:13

Hej Johs.

Jeg ved ikke, om det kan hjælpe dig med dit gulv, men har du søgt på
ask-alex.dk ?

Gå evt. ind under bolig - pletfjerning - og søg på urin....

Håber, det kan hjælpe dig - det er vel et forsøg værd...?

Med venlig hilsen CamillaD

http://www.kandu.dk/

Fra : Smat

Dato : 10-05-03 11:31

Skriver du ikke lige, hvis du finder et godt råd? Jeg kunne nemli godt have
stor glæde af det

MVH
Margrethe

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-05-03 17:12

"Johs Mortensen" <johs@ratite.dk> wrote in message news:<3ebcccaa$0$24669$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> pletter!
>
> Jeg har prøvet at vaske gulvet normalt og meget grundigt, men det har ikke

For at fjerne lugten (så det ikke bliver en vane for hunden) kan du
bruge Rodalon. Det blandes ca 50% med vand og så skrubber du med en
blød børste, og tørrer god af bagefter. Hvis gulvet er behandlet med
lak, findes der et trick som Leth har vist i tv, før han blev fyret.
Der skal lidt - meget lidt - sprit (ikke benzin eller andet) på og så
skal det antændes, og blæses ud efter et sekund. Er pletten ikke væk
prøves endnu et sekund. Du kan muligvis stadig finde vejledningen på
http://www.dr.dk/leth

Hilsen Kim

som har en hvalp i huset..

Fra : news.tele.dk

Dato : 12-05-03 19:36

Klippet og klisteret fra dr.dk
---

Urinpletter efter hunde og katte på trægulve:

Hvad skal du bruge
· Skål
· Vand
· Varmt vand
· Oxalsyre
· Pensel
· Klud

Sådan gør du
1. Lav en 10% oxalsyreopløsning i varmt vand
2. Påfør oxalsyreblandingen med en pensel
3. Vask af med koldt vand på en klud, når træet har fået sin rigtige farve
igen

Ammoniakken i urinen gør træet mørkt og oxalsyren bleger træet igen. Overvåg
blegningsprocessen og stands den med kluden, du har vredet op i vand. Husk
at følge brugsanvisningen på oxalsyren nøje.

----