Er der virkelig ingen, der kender disse to~
Fra : Poul Petersen

Dato : 10-05-03 07:53

Har tidligere bedt om hjælp til at få sat navne på disse to damer - prøver
igen - billedet lagt på dk.binaer.historie under N&N
Mvh. Poul Petersen.

Fra : Hans Nørgaard

Dato : 10-05-03 09:30

Hej
Godt nok er nettet effektivt, men man skal alligevel påregne athave en god
portion held for at ramme plet.
mvh
Hans

Fra : Poul Petersen

Dato : 10-05-03 10:18

"Hans Nørgaard" <jersey@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Godt nok er nettet effektivt, men man skal alligevel påregne athave en god
> [...]

Ja, men siger man ikke at heldet følger en vis slags mennesker :---- ) - så
jeg håber...

Fra : Philip Kofoed

Dato : 10-05-03 11:59

Hej Poul,

Jeg ved ikke hvem det er på billedet.
Du må vel have en formodning om hvor i landet billedet er fra, en ca datering,
og evt også hvilke familier de to damer kan høre til?

Er billedet klæbet på en papplade? Det ser ikke sådan ud bedømt efter det
billede du har lagt i dk.binaer.historie, men måske har du beskåret det. Hvis
billedet er klæbet på en papplade, så er fotografens navn og evt også adresse
trykt bagpå.
I bogen 'Fotografer i og fra Danmark indtil 1920' af Bjørn Ochsner, kan du slå
fotografen op og se hvornår vedkommende var aktiv. Dermed kan du i det mindste
få et interval af år indenfor hvilket billedet må være taget. Det kan måske
være med til at lede dig videre på sporet.

'Fotografer i og fra Danmark indtil 1920' har de givetvis på dit lokale
bibliotek.

mvh
Philip Kofoed

Fra : Poul Petersen

Dato : 10-05-03 12:44

"Philip Kofoed" <kofoed@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
datering,
> og evt også hvilke familier de to damer kan høre til?

Der forelå en formodning om at damerne skulle have boet / levet på Lolland
Falster - der har jeg spurgt på alle arkiverne, uden resultat, derfor
udvider jeg nu søgeområdet til hele landet.

> [...]
Hvis
> billedet er klæbet på en papplade, så er fotografens navn og evt også

Billedet har jeg beskåret - det er klæbet på pap, og har den karaktiske
brune farve, for gamle billeder - men der er ingen form for data eller
fotografnavn. Derfor kan jeg ikke finde ham i bogen du omtaler.

> I bogen 'Fotografer i og fra Danmark indtil 1920' af Bjørn Ochsner, kan du
slå
> fotografen op og se hvornår vedkommende var aktiv. [ snip ]

Men tak for din deltagelse og råd.

mvh. Philip Kofoed

Mvh. Poul Petersen