Shape - med et billede
Fra : Jane (ö)

Dato : 10-05-03 06:20

Hej herinde

Hvordan er det nu jeg laver shape med et billede... Altså får et billede til
at gå fra en facon til en anden...

Eller evt. fra et billede til et helt andet billede med en helt anden facon?

Mvh

Jane Mark

--
"og de dansende blev betragtet som sindsyge af dem der ikke kunne høre
musikken..."

Fra : Thomas°°°

Dato : 13-05-03 07:47

"Jane (ö)" <grupperne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det nu jeg laver shape med et billede... Altså får et billede
til
> at gå fra en facon til en anden...

Det kan du ikke med et decideret billede, så skal det først "streamlines"
for at blive lavet om til vektorgrafik, og jeg tror ikke resultatet bliver
ret godt. Men der er kun en måde at finde ud af det på

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Jane (ö)

Dato : 13-05-03 11:53

> [...]
> for at blive lavet om til vektorgrafik, og jeg tror ikke resultatet bliver
> ret godt. Men der er kun en måde at finde ud af det på

Jo tak for informationen - men jeg ved stadig ikke HVORDAN jeg så gør det
inde i Flash, når jeg eks.v. har straemlinet det - og hvordan gør jeg
iøvrigt det?

Mvh

Jane

"Der er ikke noget, der ikke er godt for noget"
--
www.minfoerstesjove.dk
www.jmgrafik.dk

Fra : Thomas°°°

Dato : 13-05-03 14:06

> Jo tak for informationen - men jeg ved stadig ikke HVORDAN jeg så gør det
> inde i Flash, når jeg eks.v. har straemlinet det - og hvordan gør jeg
> iøvrigt det?

Modify > Trace bitmap for at streamline det.

For at lave en shape transform skal du have to keyframes med vektorgrafik i
hver keyframe og nogle tomme frames imellem de to. Klik på den første
keyframe, nu vælger du "Shape" i den tween menu du har i dit properties felt
under dit "skrivebord". Når du så afspiller din movie skulle den gerne lave
en shape tween på dine billeder. Prøv evt. først at teste med en firkant som
går over i en cirkel for at finde princippet i det inden du går i gang med
de rigtige billeder.

Fra : (ö)

Dato : 22-05-03 15:55

> [...]
> går over i en cirkel for at finde princippet i det inden du går i gang med

Hvilket program til Mac kan jeg få til at "Morphe" med..? Og hvad er
Morphe...?
Hvis du kigger i tråden, kan du se der er en der anbefaler dette...

Så kan jeg se, at hjemmesiden er på banen... Men hvad er der blevet af den
side du var i gang med lavet i Flash..? Er den stadig under udarbejdelse -
eller blev idéen droppet..?

Jane

Fra : Thomas²°°³

Dato : 22-05-03 17:15

> Hvilket program til Mac kan jeg få til at "Morphe" med..? Og hvad er
> Morphe...?

Har ikke selv leget med morphe software, men at morphe er at lade et billede
gå over i et andet - f.eks. et kattehoved der bliver forvandlet til et
ansigt.

http://www.valisgroup.com/products.htm har noget de selv siger kan morphe,
men deres eksempel med Clinton er ikke imponerende ...
http://www.orcsoftware.com/~martin/Morph.html ser umiddelbart interessant
ud, flere folk roser det, men det er til OSX (ved ikke hvilket OS du endte
op med)
http://www.apple.com/downloads/macosx/imaging_3d/morphage.html er vist mest
til ansigter - også OSX

> Så kan jeg se, at hjemmesiden er på banen... Men hvad er der blevet af den
> side du var i gang med lavet i Flash..? Er den stadig under
udarbejdelse -
> eller blev idéen droppet..?

Kunne ikke lige få den til at lave det som jeg gerne ville have det, så det
må blive noget alm. html indtil jeg finder på noget andet.

Fra : Jane (ö)

Dato : 22-05-03 19:10

Ok...

Kører ikke med OSX...

Kigger lidt på amatør-programmet så...

Mvh
Jane

Fra : Danny Andreasen

Dato : 13-05-03 18:32

jeg tror du skal finde dig et program til at morphe med istedet... det er
meget nemmere og fylder ikke nær så meget som så grove vektorer som du vil
lave..

Fra : Jane (ö)

Dato : 13-05-03 20:16

> [...]

> meget nemmere og fylder ikke nær så meget som så grove vektorer som du vil

Jamen kan jeg få det til Macintosh... Det har jeg vist ikke nævnt, men det
er det jeg arbejder på...

Mvh

Jane

Fra : Danny Andreasen

Dato : 16-05-03 14:19

jeg kan ikke forestille mig at det er noget problem.. jeg har dog ingen
erfaring med mac, så der kan jeg desværre ikke hjælpe.

Fra : Jane (ö)

Dato : 18-05-03 22:35

> jeg kan ikke forestille mig at det er noget problem.. jeg har dog ingen
> erfaring med mac, så der kan jeg desværre ikke hjælpe.

ok - men hvilken nyhesgruppe kan jeg spørge om et sådan program i..? Altså
et program der kan morphe - hvad det så end betyder...?

Mvh Jane

--
www.jmgrafik.dk
www.minfoerstesjove.dk