Skattefinansieret Bredbånd
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-05-03 19:24

Hej

Jeg har lige idag været til medarbejder møde i mit firma hvor jeg er ansat
som Lærling...

Der påtænktes at tilbyde medarbejderne Adsl eller andet "bredbånd" altså
hvor vi selv skal betale det over lønnen ;-/

Det eneste der så vidt er problemet er sikkerheden omkring hvis der skal
etableres forbindelse for medarbejderne til firmaets intranet...

Men hvis fimaet betaler 0,- af abonnementet.. Er der så overhovedet noget at
hente for personer som jeg som ikke tjener over 200K årligt?

Jeg har kigget lidt på Tiscalis udregning, og jeg siger jeg har en indtænkt
på 10K månligt.

Forenklet eksempel:

Månedlig indkomst Kr. 10.000,-
Skat (55 %) Kr. 5.500,-
Udbetalt* Kr. 4.500,-

Løn efter Skattefinansieret Bredbånd
Pris for Tiscali Bredbånd Plus 512/512kbit/s med Cisco 677 router kr. 585,-
inkl. moms pr. måned.

Månedlig indkomst Kr. 9.415,-
Skat (55 %) Kr. 5.178,25,-
Udbetalt* Kr. 4.236,75,-

Nu har jeg jo nogle fradrag osv.. Så jeg jo ikke betaler 55% i skat....

Kan det overhovedet "betale" sig for sådan en fattig mand som jeg? Min
første tankte er, det var da utroligt at de rige skal få det næsten gratis..
Eller måske en lønforhøjelse+gratis bredbånd

Nogle der har nogle erfaringer og lidt viden omkring dette?

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 09-05-03 21:39

"Bjarke Hansen" skrev:

> Men hvis fimaet betaler 0,- af abonnementet.. Er der så overhovedet
noget at
> hente for personer som jeg som ikke tjener over 200K årligt?

Jo da, men fordelen er ikke lige så stor som hvis du betaler topskat.

For dit vedkommende vil du med ca. 39 % i marginalskat spare 293 kr. om
måneden fremfor at betale ADSL-forbindelsen selv.

> Min
> første tankte er, det var da utroligt at de rige skal få det næsten
gratis..

Tjaa, glæd dig til at tjene flere penge. Så vil du også sætte pris på
arrangementer som dette :)

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Nic

Dato : 09-05-03 21:47

> Tjaa, glæd dig til at tjene flere penge. Så vil du også sætte pris på
> arrangementer som dette :)

Den der kommentar synes jeg er forkastelig. Hvorfor skal nogen have det billigere end andre?!.

Jeg sidder selv her med min fede løn, og får praktisk talt betalt min adsl af staten. Hvorfor skal det ikke være ens for
alle?

Det er til at brække sig over...

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 09-05-03 21:51

"Nic" skrev:

> Den der kommentar synes jeg er forkastelig. Hvorfor skal nogen have
det billigere end andre?!.

Sådan er det nu engang. Skattestigninger rammer de rigeste hårdest og
skattelettelser gavner de rigeste mest. Det er muligt du mener det bør
være anderledes, og det kan vi så diskutere i dk.politik.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Kenneth T

Dato : 10-05-03 09:33

> det billigere end andre?!.

Tjaa, sådan kan man jo blive ved, min arbejdsgiver vil slet ikke være med
til at lave sådan en ordning.
Så jeg kunne vel klynke og spørge: hvorfor skal arbejdsgiveren absolut også
blandes ind i det... sådan er det nu bare. Uretfærdigt? Ja, men hvad skal
jeg gøre ved det?

Det samme er jo tilfældet med hjemme-pc-ordningen, fri telefon, fri bil osv.
Der er de få der får glæde af det & så alle os andre der ikke gør.

-
MVH
Kenneth

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 12-05-03 15:05

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> Nogle der har nogle erfaringer og lidt viden omkring dette?
ikke så meget, men min kæreste arbejde er også ved at undersøge ang.
skattefrit bredbånd, hvor jeg lige på cybercity's homepage stødte på at de
den 20. marts holder gratis seminar for virksomheden medarbejder ang.
skttefrit bredbånd vare fra kl 10.00 - 12.20, men du kan læse mere om
seminaret her
http://cybercity.dk/erhverv/kundeservice/information/seminar/index.phtml#eesc164
kunne være det var noget for jer så i får alle jeres spørgsmål besvaret.

Hygge

Dorthe