Hvis bobbeltekst
Fra : Martin Korsgaard

Dato : 09-05-03 18:55

Hej hvordan viser man en bobel tekst når man føre musen over noget tekst?
Jeg kan gøre det ved billeder men ikke ved tekst. Hvordan gør man det????

Storkie
www.storkie.1go.dk

Fra : Ole :-\)

Dato : 09-05-03 19:22

Martin Korsgaard skrev
> Hej hvordan viser man en bobel tekst når man føre musen over noget
tekst?
> Jeg kan gøre det ved billeder men ikke ved tekst. Hvordan gør man
det????

Bobbel tekst? Mener du ikke bare de små gule firkantede? Det gøres på
samme måde med billede som på tekstlink (title="din tekst her")

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : Martin Korsgaard

Dato : 09-05-03 19:36

Nej, det man bruger: alt="DIN TEKST"

Det virker på billeder, men ikke på tekst

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-05-03 19:53

"Martin Korsgaard" <martin-k@mail1.stofanet.dk> skrev :

>Det virker på billeder, men ikke på tekst

alt bør kun virke på billeder, hvis billedvisning er slået fra.

At IE så kan vise alttekst, selvom man ser billedet er en
misforståelse af, hvad alt er beregnet til.

Derfor bruger man title.

Fra : Ole :-\)

Dato : 09-05-03 20:37

Knud Gert Ellentoft skrev
> alt bør kun virke på billeder, hvis billedvisning er slået fra.
>
> At IE så kan vise alttekst, selvom man ser billedet er en
> misforståelse af, hvad alt er beregnet til.
>
> Derfor bruger man title.

Nemlig. Så alle de besøgende som bruger Mozilla, Opera og Google kan
ikke se "alt" undtagen inden billedet er loadet. Title er den korrekte
og virker i alle de browsere jeg har forsøgt med - mine besøgende er
glade.