foderproblem
Fra : Kari Eiffert

Dato : 09-05-03 17:37

Hejsa!

Ville lige høre om I har lignende erfaringer, som I kan dele ud af.

Vi er ved at skifte over til Royal Canins nye foder til Maine Coon (som de
er helt vilde med) Og samtidig vil vi så til at give dem foder efter
anvisningerne, da de indtil nu bare har kunnet spise. Zulu er nemlig blevet
lidt hmmmm lad os kalde det buttet, og Alf er godt på vej. Yatzy er til
gengæld så slank at det nærmer sig det lidt for tynde.

Nå men de mener åbenbart at de er ved at sulte ihjel, for de har kradset hul
på alle poser og sad og fiskede foder op, da jeg kom ud i køkkenet.
Er det bare noget de skal vænne sig til? Eller skal vi give dem mere foder?
Håber I kan hjælpe mig.
På forhånd tak
Kari

Fra : Jette

Dato : 09-05-03 18:19

"Kari Eiffert" skrev:
> [...]
> på alle poser og sad og fiskede foder op, da jeg kom ud i køkkenet.
> Er det bare noget de skal vænne sig til? Eller skal vi give dem mere

Da dyrlægen første gang viste mig hvor lidt en kat egentlig skal have at
spise i døgnet, troede jeg ikke på hende ... jeg tænkte det bestemt måtte
være en fejl. Derfor spurgte jeg herinde om det kunne være rigtig, og det
kunne det .... men jeg havde kronisk dårlig samvittighed i starten over
de smuler der blev lagt i madskålene.

Men mine katte lever endnu... og er absolut ikke for tynde. Til gengæld er
de blevet uhyggelig madfikseret siden vi gik bort fra at fodre ad libitum.
Du kan tro de ved hvad klokken er, og jeg kan i hvert fald ikke have en pose
mad stående fremme. Jeg er sikker på de ville æde sig ihjel hvis de fik lov

Jeg tager derfor ikke deres opførsel som et tegn på at de ikke får nok, for
jeg ved jo (og kan se på dem) at de får hvad de skal have. Og jeg tror
heller ikke du behøver være nervøs for dine misser.

Mvh. Jette

Fra : Martin Hughes

Dato : 09-05-03 19:01

Mange tak Jette

Jeg har godt nok følt mig som en dårlig missemor. Men på den anden side må
de jo så bare lære at fordele maden lidt i stedet for at spise det hele i
løbet af en time. Det er også derfor at vi nu giver dem halvdelen morgen og
den anden halvdel aften.

Men du fik i hvert fald beroliget mig lidt

MVH Kari