ADSL uden fastnet.
Fra : Dopedog

Dato : 09-05-03 14:40

Kan man ikke få det mere ?

Og TDC's "bærelinje" tæller OGSÅ som fastnet

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-05-03 15:13

"Dopedog" <dopedog@privat.dk> wrote in message
> Kan man ikke få det mere ?

Jada, Tiscali og Cybercity for stadig oprettet linie til samme formål... Men
de kan vist også køre over eksisterende telefonlinie, hvis der ikke er
rå-kobber.. Ellers kan du underskrive en erklærling, hvis der ikke er rå
kobber, ud over forhenværende telefonstik som ikke bruges. Om at bruge dette
stik til adsl, men at man så ikke kan kræve at få oprettet telefon senere
hen.

Fra : Dopedog

Dato : 09-05-03 19:17

> [...]
dette
> stik til adsl, men at man så ikke kan kræve at få oprettet telefon senere

Ja jeg så inde på Tiscali's hjemmeside at man kunne få oprettelse,
installering og første månede gratis men da jeg ville "oprette" mig kunne
jeg ikke da jeg ikke skulle skrive et fast net nummer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-05-03 19:25

> Ja jeg så inde på Tiscali's hjemmeside at man kunne få oprettelse,
> installering og første månede gratis men da jeg ville "oprette" mig kunne
> jeg ikke da jeg ikke skulle skrive et fast net nummer

Står der ikke et eller andet med, hvis man ikke har et fastnet nummer, skal
man ringe til salgsafdelingen istedet? Det står der i hvertfald hos
cybercity

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-05-03 19:34

> [...]

> installering og første månede gratis men da jeg ville "oprette" mig kunne
> jeg ikke da jeg ikke skulle skrive et fast net nummer

Jeg tror de har skiftet politik..

Der står dette nu:

Særlige krav for installation

Det er en betingelse for installationen af Bredbånd, at abonnenten i
forvejen har en fastnettelefonforbindelse (PSTN).

Tilslutning til Tiscali Bredbånd er betinget af, at afstanden mellem
abonnenten og centralen ikke er for lang, typisk under 5 km, og at
kvaliteten af det rå kobber eller fastnettelefonforbindelsen er
tilstrækkelig god. Hvis disse betingelser ikke er opfyldt, annulleres
aftalen.

TDC opretter forbindelse fra centralen og frem til monopolskillepunktet.
Monopolskillepunkt er defineret som det første stik på
installationsadressen.

Det tror jeg er fordi de åbenbart er overhovedet til at købe adsl fra TDC..
Der står blandt andet at kunden selv skal installere modem og skillefilter,
og sætte PPPoE klient op på computeren.... Det er da sikkert noget
TDConline.dk Som TDC vidersælger for Tiscali.. Det er jo en del billigere,
end at få tekniker ud, sætte stik op, og desuden undersøgelsen inden det kan
iverksættes...

Cybercity skriver derimod stadigt:

VIGTIGT:
Du bedes kontakte Cybercity Kundeservice 3398 3398, hvis:

Du er flyttet efter 1. februar 2002, og har beholdt dit gamle
fastnettelefonnummmer.

Du ikke har en fastnettelefon på installationsadressen.

Så de er åbenbart de eneste der stadig gøre det... Held og lykke med det

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-05-03 19:55

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Der står dette nu:
>
> Særlige krav for installation

> Det er en betingelse for installationen af Bredbånd, at abonnenten i
> forvejen har en fastnettelefonforbindelse (PSTN).

Hmm hmm.. Det er da heller ikke til at finde ud af mere...

Jeg kunne ikke dy mig, og ringede til Tiscali... Man skal vælge bredbånd
plus, hvis man vil have oprettet adsl uden at have telefon.. Men så gælder
nuværende tilbud på gratis det hele, ikke...

Men du må jeg prøve selv at forhøre dig.. Det ser ikke ud til at man kan se
priser under bredbånd plus...

Ham jeg snakkede med, sagde man bare skulle skrive sin nabo, underbo eller
overbo´s telefonnummer... Men jeg ville sku ikke bestillet et adsl
abonnement på mine naboers vejne.. Det tror jeg sku er for usikkert med
Tiscalis admintration.. det tror jeg ikke de kan finde ud af uden problemer,
men hvem ved..

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-05-03 20:22

Hej Bjarke Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg kunne ikke dy mig, og ringede til Tiscali... Man skal vælge
> bredbånd plus, hvis man vil have oprettet adsl uden at have
> telefon..

Ja, det med fastnet står under betingelserne for ADSL-discount.

<http://www.tiscali.dk/privat/broadband-plus/>

> Ham jeg snakkede med, sagde man bare skulle skrive sin nabo,
> underbo eller overbo´s telefonnummer...

De skal udelukkende bruge nummeret til TDC, så de kan tjekke, om der er
frit kobber i ejendommen. Det er derfor, det er ligegyldigt.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dopedog

Dato : 09-05-03 19:56

> Så de er åbenbart de eneste der stadig gøre det... Held og lykke med det

Jo tak .. så må det jo blive CyberShitty

Men ok det er vel også bedre end Tiscali efter alt man har hørt om dem ...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-05-03 19:58

> Jo tak .. så må det jo blive CyberShitty

http://dsl.tiscali.dk/dslsignup/SignupServlet

Ikke til at finde ud af med hvad man skal vælge, hvis man ikke lige prøver
alle deres mærkelige undersidder

Fra : Dopedog

Dato : 10-05-03 00:32

> http://dsl.tiscali.dk/dslsignup/SignupServlet
>
> Ikke til at finde ud af med hvad man skal vælge, hvis man ikke lige prøver
> alle deres mærkelige undersidder

Takker mange gange. Det blev så Tiscali alligevel

-Ronnie

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-05-03 20:29

Hej Dopedog, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jo tak .. så må det jo blive CyberShitty

Begge gør. Forvirringen skyldes såmænd blot, at Tiscali for nylig har
introduceret et discountprodukt udover deres "rigtige" ADSL (dvs. som
en de hele tiden har leveret). Sidstnævnte er så omdøbt til ADSL Plus.

--
Hygge fra Århus - Rudi