hornfisk... !
Fra : Gismo

Dato : 09-05-03 00:49

Har været oppe ved kronborg 2 gange nu (14 dages mellemrum). Er kun blevet
til få hornfisk. De andre der har stået der har heller ikke fanget det
vilde.

Er de alle sammen kommet?
Hvis ja, hvor gemmer de sig så¨fortiden?

Vind og strøm har vil en del indflydelse på hvor de står. Eller er det vand
temp der ikke er høj nok endnu?

Gismo

Fra : Christian jacobsen

Dato : 09-05-03 06:10

De kloge hoveder siger at vandet ikke er varmt nok endnu , mener at sidste
år da hornfiskene toppede var vandet omkring 11 grader , og det er omkring 8
grader her rundt om als.
Med venlig hilsen Christian

Fra : Gismo

Dato : 09-05-03 14:13

"Christian jacobsen" <cjac@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> år da hornfiskene toppede var vandet omkring 11 grader , og det er omkring

Så må vi nok vente et par uger med at tage der op igen :(

Gis

Fra : ancher bihlet

Dato : 09-05-03 10:21

ved kronborg er det best ved syd-øst vind da det presser vandet og strøm ind
til kysten og der med hornfisk.

knæk og bræk
jørgen

Fra : Henning Hviid

Dato : 10-05-03 21:52

I dag, 10/5, var de ved amager sydstrand = godt nok ikke så mange som
sidste år(samme tid), men ingen gik tomhændet hjem, største på 750 gr.

Jeg tror vi i snit fik otte-ti stykker hver, selvom nogle måske syntes de
ikke var helt ligeligt fordelt. Jeg selv tog 5 mellem 560 og 300 gr., ikke
imponerende, men en god dag med masser af sol.

Hilsen
Henning

Fra : Gismo

Dato : 11-05-03 13:25

"Henning Hviid" <hhn@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke var helt ligeligt fordelt. Jeg selv tog 5 mellem 560 og 300 gr., ikke
> imponerende, men en god dag med masser af sol.

Begynder da at hjælpe på det :)
5 fisk er mere end vi har taget på vores 2 ture.

Gismo

Fra : Hep

Dato : 12-05-03 13:59

Vil I prøve noget anderledes og ikke være hvor alle andre er, så tag
den lille færge til Orø (5 minutter) og fisk fra stenene på havnen.
Det giver hornfisk og en ørred i tilgift. Fanget 20 hornfisk på 2½
time (flåd) og der var ikke andre end mig på fiskepladsen. Færgen
sejler hvert 20 minut fra Hammer Bakke ved Vellerup.

mvh

HEP