cgi og formmail
Fra : Danni Davidsen

Dato : 08-05-03 21:51

hej
Jeg er ved at lave en formmail, og jeg fandt igennem et tidligere emne en
side som beskrev hvordan man skal gøre.

Når jeg prøver min formmail fra min egen pc, virker det fint, men ikke når
jeg uploader.
formmailen kan ses på: www.fyns-dykkercenter.dk under nyhedsbrev.

Er der nogle som kan se hvad jeg gør forkert?
hilsen Danni
p.s jeg kan evt. sende fla filen, i forkortet format, hvis det kan hjælpe

Fra : larsbro

Dato : 09-05-03 17:05

Hej Danni.

Jeg har tidligere rodet en del med FormMail og Flash, men blev træt af div.
problemer.

http://www.westend.dk kan du downloade en E-mailformular (open source)
som bruger PHP, hvilket selvfølgelig kræver at din webserver understøtter
PHP

Nu tænker du måske "PHP .... det kender jeg jo ikke ...." - men tro mig - du
kan godt finde ud af det (både fla'en og PHP-filen er grundigt kommenteret)

// Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Danni Davidsen

Dato : 12-05-03 15:14

Hej Lars
jeg kan ikke få det til at virke, kan du måske hjælpe mig lidt
Mine servere skulle understøtte php ( jeg har 3 til rådighed hos forskellige
udbydere)
men ingen af dem virker det på.

Må det hele ligge på roden, eller er jeg nød til at lave en subfolder? Jeg
kan se at du skriver nedenunder: The script is placed in a subfolder
called "php"

Skal jeg rette noget i flashen, eller er den bare klar til at indsætte?
Jeg kan godt få den til at sende, men der kommer ikke nogen e-mail tilbage
til mig...

hilsen Danni

http://www.silak.dk/simple_emailform_ver2_westend_dk.swf
<?

/*
***
***
*** SIMPLE EMAILFORM USING PHP - together with Macromedia Flash 5
***
***
***
*** With this script you can make a simple email form, where the
script sends ***
*** the submitted message to your email address.
***
***
***
*** This is a flash form - it also works in HTML.
***
***
***
*** Files: simple_emailform_ver2_westend_dk.fla and
simple_emailform.php ***
***
***
***
***
*** The script is placed in a subfolder called "php"
***
***
***
*** It's very simple, the script doesn't need a database, but the
webserver has to ***
*** support PHP.
***
***
***
*** I cannot answer any questions on PHP, but there is a lot of
friendly php-people ***
*** on the net! ***
*** You can start here: http://www.php.net or
http://www.phpbuilder.com/forum/ **
***
***
***
*** Commented and manipulated for use in Flash by Lars Bregendahl Bro
***
*** http://www.westend.dk - Open Source Flash, Design, Polaroids
***
***
***
*** Please leave these notes if you'll use the script Thanks!!!!!
***
***
***
***
*** Read the comments in the script.
***

*/

/*
*** $msg relates to the variables that is placed in the body of the
mail ***

*/

$msg = "E-mail sent from my site\n\n";

/*
*** The string From Name is written in to the body followd by the
variable $sender_name ***

*/

$msg .= "Name: $sender_name\n";
$msg .= "Telephone: $telephone\n";
$msg .= "E-Mail: $sender_email\n";
$msg .= "Message: $message\n\n";

/* *************************************************************
*** \n gives a linebreak - \n\n gives a double linebreak ***
*/

/* ****************************************************
*** Remember to put in the correct email-adress ***
*/

$to = "davidsen@post.tele.dk";
$subject = "TEST of the simple EmailForm";

/* ********************************************************
*** Writes "Sent from my website" in the from-field ***
*/

$mailheaders = "Sent from my website \n";

*** Writes the senders email in the "Reply-To field" ***
*/

$mailheaders .= "Reply-To: $sender_email\n\n";

*** Mail Function - executes the script ***
*/

mail($to, $subject, $msg, $mailheaders);

?>