Kystfiskeri i vestegnen
Fra : Brian Poulsen

Dato : 08-05-03 21:29

Hej NG.

Jeg har for nylig for alvor genoptaget lysten til at fiske, og især
endelig fået liv i min drøm om seriøst fluefiskeri.
Jeg har købt mig en Vision 3zone SW #6 stang, som jeg har testet i den
nærmeste P&T sø. Første dag jeg testede den blev det da også til en flot
regnbue Ørred på 2.8 kg. :)
Nå men nok "praleri" for denne gang.

Jeg bor i Glostrup, og har Brøndby Strand som det tætteste kystvand.
Jeg ville høre om der er nogen der har nogle erfaringer med kyst
fluefiskeri ved Brøndby Strand, eller Hvidovre/Ishøj for den sags skyld?

Det er det hav/brak vand der ligger tættest på min bopæl, og da jeg ikke
PT har bil, er det svært at tage op nord på for at fluefiske fra kysten
på hverdage.

Er der mulighed for fangster der?
Jeg har læst at der er mulighed for HavØrred på strækket omkring Brøndby
Strand.

Hvad siger i?

Brian Poulsen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-05-03 08:38

"Brian Poulsen" skrev
> Jeg har læst at der er mulighed for HavØrred på strækket omkring Brøndby
> Strand.

Der er stort set ørreder over hele Danmark.
Det er straks værre med torsk, de er næste
udryddet...
Studér dybdekurver på et søkort og vælg de steder
bunden skråner mest eller hvor dybere vand skærer
"tunger" ind mod stranden. Kombineret med lidt
vegetation eller sten / muslinger på bunden, har
du en næsten sikker ørred-lokalitet.
Men er vandet meget brakt (kan man sige det?)
vil chancen nok være størst om vinteren, eller
i / lige efter stærk pålandsvind.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply