Tynd mave efter bytur
Fra : Ukendt

Dato : 08-05-03 20:18

Hejsa.

Håber ikke jeg er OT.

Måske et lidt underligt spørgsmål, men here goes;

Hver gang jeg drikker den godt ud i weekenden (virkelig lam så får jeg
tynd mave om søndag-mandag.

Hvorfor? Kan det evt. forebygges, ved at spise noget inden?

mvh
FB

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-05-03 21:08

FB wrote:
> Hejsa.

hey ;)

> Håber ikke jeg er OT.

næppe...... ;)

> Måske et lidt underligt spørgsmål, men here goes;
>
> Hver gang jeg drikker den godt ud i weekenden (virkelig lam
> får jeg tynd mave om søndag-mandag.

det problem kender jeg..... nu er mit tarmsystem lidt hurtigere end de
fleste andres, så jeg mærker det somregel efter et par timer, og så varer
det somregel et døgnstid ( svarer meget godt til at det ved et normalt
tarmsystem reagerer som dit)

> Hvorfor?

det er alkohol... ganske simpelt.... de store mængder væske du indtager kan
ikke nå at blive optaget i kroppen og derfor kommer det ud som væske i den
anden ende dagen efter...

> Kan det evt. forebygges, ved at spise noget inden?

du kan modvirke det på flere måder.....
du kan spise fibre (i pilleform, eller iblandet væske som feks med HUSK,
eller bare som ganske almindeligt brød eller knækbrød) som fortykker din
afføring før, under og efter byturen....
du kan tage nogle piller der hedder imodium som nedsætter tarmbevægelserne,
sådan at det bliver i maven i længere tid, og derfor nemmere bliver optaget
i kroppen...
men helt stoppe det kan du nok ikke... jeg oplever dog gerne at hvis jeg
spiser lidt chips (salte) i løbet af aftenen, så bliver diarreen ikke helt
så slem i løbet af natten....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-03 12:12

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in message

> hey ;)

Hej hej :)

> [...]
kan
> ikke nå at blive optaget i kroppen og derfor kommer det ud som væske i den

Arh.. Jeg forstår.

> [...]
> spiser lidt chips (salte) i løbet af aftenen, så bliver diarreen ikke helt

Tak for dit svar. Jeg vil dog ikke spise piller. Det irretere mig slet ikke,
herregud, det er prisen for en god bytur
Men jeg vil da lige prøve at spise noget franskbrød, brød eller ligende,
inden og efter.

mvh
FB

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-05-03 12:16

FB wrote:

> Tak for dit svar. Jeg vil dog ikke spise piller. Det irretere mig
> slet ikke, herregud, det er prisen for en god bytur
> Men jeg vil da lige prøve at spise noget franskbrød, brød eller
> ligende, inden og efter.

franskbrød vil næppe hjælpe.... skal du have fat i noget der virker, så prøv
noget fiberrigt knækbrød ( wasa runda har jeg fundet ud af er effektiv)
eller rugbrød...
og prøv at spise det lige når du vælter ind ad døren når du kommer hjem*G*

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-05-03 13:04

FB wrote:

> Tak for dit svar. Jeg vil dog ikke spise piller. Det irretere mig slet ikke,
> herregud, det er prisen for en god bytur

Jeg ved godt, at du ikke er ude efter moralprædiker og lignende, men jeg
undrer mig altså en lille smule over, hvorfor du bliver nød til at
indtage så store mængder alkohol, så dit fordøjelsessystem går helt
agurk, for få dig en god bytur.

Af gode grunde ved jeg jo ikke, hvilket miljø du færdes i når du skal
/en tur i byen/, men her fra hvor jeg sidder så lyder det da til, at
være et frygtelig farligt miljø at færdes i.

Men totalt set, så ved du forhåbentlig hvad det er bedst for dig og
hvordan du syntes at det sjovest at gå i byen for dig.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-05-03 16:04

Carsten Riis wrote:
> [...]
> jeg undrer mig altså en lille smule over, hvorfor du bliver nød til at
> indtage så store mængder alkohol, så dit fordøjelsessystem går helt

jeg synes lige jeg vil nævne at man behøver altså ikke drikke sig fra sans
og samling for at ende med samme resultat......

> Af gode grunde ved jeg jo ikke, hvilket miljø du færdes i når du skal
> /en tur i byen/, men her fra hvor jeg sidder så lyder det da til, at
> være et frygtelig farligt miljø at færdes i.

nu færdes vi to jo i de samme kredse, og min mave reagerer på samme måde (
gjorde det faktisk også inden jeg blev syg)*G* er du farlig? ;)

Fra : A.And

Dato : 10-05-03 04:28

Ja det er mærkeligt, her indtager man et stof der bedst er egnet til
opløsningsmiddel for lak-og malinger, og så spørger man hvorfor maven gør
vrøvl!!

Hvis Du drikker meget rødvin er det ikke et under, da det
så er tannin (nej, ikke hovedstaden i et Østland), men 2 gange myresyre der
er basket sammen, (kaldes også garvesyre), så lad vare med at drikke rødvin
den kan være styg)

Næste gang Du skal have trykafprøvet leveren, så prøv med aktivt kul (kan
købes i tabletform på apoteket).
Det binder højere alkoholer - også kaldet fuselolier.

Æd nogle youghurttabletter : Idoform - de alm. youghurt
tabletter eller dem fra Arla i favede kartonager duer ikke til det her
formål.

Alkohol påvirker ADH (Antidiuretisk hormon), så drik godt med væske inden du
går i seng, og vel at mærke er holdt op med at drikke alkohol.

Indtag 2 kodimagnyl /Kodamid når Du står op.

De Bedste Hilsner

Lars

Put A Rainbow In Your Pocket (Arthur Askey)

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-03 10:04

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> [...]
>
> Men totalt set, så ved du forhåbentlig hvad det er bedst for dig og
> hvordan du syntes at det sjovest at gå i byen for dig.

Hej Carsten. Jeg er skam stadig et fornuftigt menneske, der holder mig til
alkohol og lader stofferne gå til dem der vil.
Jeg er bare ung og dum Det skal også lige siges, at det er da ikke hver
weekend den får en trykker. Mange gange bliver det bare lidt hyggen med
vennerne.

Jeg går tit i byen i aabenraa, jeg vil da ikke mene det er et farligt sted
:P

Mvh
FB

Fra : Frederiksen

Dato : 12-05-03 14:15

> [...]
kan
> ikke nå at blive optaget i kroppen og derfor kommer det ud som væske i den

Øh, dvs at hvis man drikker vand i store mængder, så kommer det ud som væske
dagen efter? Eller er det mængden af alkohol? For store mængder ren alkohol,
som f.eks. gin, whisky osv giver sjældent den slags problemer, men det gør
billigt øl - faktisk gør alt øl, men den billige kræver bare mindre mængder.
Jeg kender ikke forklaringen, og har aldrig ledt efter den - jeg drikker
nemlig ikke øl i store mængder

Mvh Maria