Post til lokal Applikations-server
Fra : Jonas Swiatek

Dato : 07-01-01 18:49

Hey.

Er der nogle der ved, lige præcis HVAD browseren sender til Webserveren,
hvis man f.eks. har en form:

<form action="blablabla......." method="post">
brugernavn: <input type="text" name="username">
kode: <input type="password" name="password">
</form>

Hvad sender Browseren af TEKST, igennem den TCP-Connection den laver, til
webserveren?

Og hvordan ser headeren ud, og alt det-der ?

Hvad skal jeg sende, igennem en TCP-connection, til en Server, før den tror,
at det er en browser, som laver et POST med nogle dataer ?

Jeg skal bruge det til, at sende nogle ting til en appikationsserver, som er
indstalleret på min server. Og denne applikations-server betjenes igennem
HTML-sider med en masse forms...

- Jonas

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 07-01-01 19:00

Jonas Swiatek wrote:

> [...]
> kode: <input type="password" name="password">
> </form>
>
> Hvad sender Browseren af TEKST, igennem den TCP-Connection den

Et post request ser f.eks. sådan ud:
--- klip - start ---
POST /blablabla....... HTTP/1.0
Host: www.dinserver.dk

username=Lauritz+Jensen&password=dusigerdetikketilnogenvel
--- klip - slut ---
Linieskiftene skal være chr 13 og chr 10 (ikke kun chr 10)

--
Lauritz

Fra : Jonas Swiatek

Dato : 07-01-01 19:35

Hey, tak for svaret ;)

Nu skriver du:
POST /blablabla....... HTTP/1.0
Host: www.dinserver.dk

username=Lauritz+Jensen&password=dusigerdetikketilnogenvel

Hvad betyder blablabla..... ?

Hvis jeg nu laver en
socket = Server.CreateObject("Socket.TCP")
Skal jeg så skrive:
socket.sendline("POST /blablabla....... HTTP/1.0")
socket.sendline("Host: www.dinserver.dk")
socket.sendline("User-Agent: Mozilla/7.3 beta")
socket.sendline("username=Lauritz+Jensen&password=dusigerdetikketilnogenvel"
)

Skal der ikke stå noget ved Blablabla ?
Og, hvor skal man bruge linieskift?

- Jonas

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 07-01-01 20:16

Jonas Swiatek wrote:

> "Lauritz Jensen" <lauritz2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad betyder blablabla..... ?

Det var den form-action du havde angivet i dit spørgsmål (altså
"filnavnet", som dataerne skal sendes til)

> [...]
> socket.sendline("User-Agent: Mozilla/7.3 beta")
> socket.sendline("username=Lauritz+Jensen&password=dusigerdetikketilnogenvel"

Der skal stå url'en til den fil, du vil poste data til.

> Og, hvor skal man bruge linieskift?

Det kunne være at sendline også satte et linie skift efter linien (hvis
man skal dømme ud fra methode-navnet), men inden de postede data skal
der være en tom linie (se min forrige post). Det kunne du måske løse ved
at indsætte en 'socket.sendline("")' lige inden sidste linie.

--
Lauritz

Fra : Jonas Swiatek

Dato : 07-01-01 22:36

Coolio, det virker som det skal ;)

Jeg siger thanx.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-01-01 21:30

On Sun, 07 Jan 2001 19:00:26 +0100, Lauritz Jensen
<lauritz2@hotmail.com> wrote:

>POST /blablabla....... HTTP/1.0
[..]

Er man flink, kan man også sætte Content-type og Content-length på.
Fx:

====
POST /url/ HTTP/1.1
Host: www.domæne.dk