Brugere password (MySql)
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 08-05-03 18:01

Hej

Når jeg opretter en bruger med password på, så kan jeg ikke logge på MySql
databasen med denne bruger ! Jeg får en "Access denied"

Er der nogen der har oplevet dette ?
Og hvad kan jeg gøre for at løse problemet ?

--
Hilsen AHJ

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 08-05-03 19:58

"Anders Holm Jensen" <dwoor@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> databasen med denne bruger ! Jeg får en "Access denied"
>
> Er der nogen der har oplevet dette ?
> Og hvad kan jeg gøre for at løse problemet ?

Du giver ikke mange informationer om hvad du har gjort for at oprette denne
bruger.
Har du husket at reloade mySQL?
Har du husket at bruge password() funktionen på brugerens password?

Det var blot et par ting der kunne være problemet.

//Jonas

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 09-05-03 20:19

"Jonas Pedersen" <jonasREMOVE@chown.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruger.
> Har du husket at reloade mySQL?
> Har du husket at bruge password() funktionen på brugerens password?

Nej, det jeg har ikke brugt nogen af de funktioner !
Jeg har brugt SQLyog til at oprette dem !

Hvordan opretter man dem normalt ? Uden brug af front-end programmer ?

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 11-05-03 19:48

> Nej, det jeg har ikke brugt nogen af de funktioner !
> Jeg har brugt SQLyog til at oprette dem !

Kender ikke dette.

> Hvordan opretter man dem normalt ? Uden brug af front-end programmer ?

Ved at oprette brugeren i de respektive tabeller i den database der hedder
mysql.
Dette står der meget mere om i dokumentationen til mySQL.

//Jonas