Kattelem
Fra : Thïngmand

Dato : 08-05-03 15:47

Vi har anskaffet os en kattelem så luksusdyret kan gå ind og ud, som det
lyster. Men den kan ikke finde ud af det! Vi har trænet med godbider og når
man åbner den på klem kan den også godt finde ud af at skubbe den helt og gå
igennem - men når den er lukket kan den ikke finde ud af det?

Havd gør for at lære den det?

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Mulle's mor

Dato : 08-05-03 15:56

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> man åbner den på klem kan den også godt finde ud af at skubbe den helt og

> igennem - men når den er lukket kan den ikke finde ud af det?

Jeg har en kattelem med gennemsigtig lem, og har ikke haft problemer med den
med nogle af mine 3 katte.
Jeg har så også en kattelem med sort lem, og det er kun den ene kat
(MissRosa faktisk, hun er lynende intelligent generelt) der kan finde ud af
at bruge den. De to andre fatter ikke en bjælde *G*
Hvordan du løser problemet, mit råd vil være at udskifte lemmen med en
gennemsigtig plastlem...

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor
MissRosa søger nyt hjem: læs mere på:

http://hei.homepage.dk/missrosa.html

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-05-03 16:51

"Thïngmand" skriver:

> [...]
> man åbner den på klem kan den også godt finde ud af at skubbe den helt og gå
> igennem - men når den er lukket kan den ikke finde ud af det?

Hejsa!
Da vi for første gang fik en kattelem, ud til løbegården, reagerede vores katte
(9 stk) på vidt forskellige måder. Der var dem, der bare gik i gang med at bruge
den, dem der var lidt forsigtige eller bange, og dem der ikke fattede hvad det
skulle gøre godt for. Fælles for dem alle er dog at de efter en uges tid strøg
ud og ind som havde de ikke bestilt andet. Så mit råd er nok at lokke og lege
lidt som I netop gør, og så bare vente og se. Den skal nok bruge den, når den
ser en grund til det *smil*.

Hilsen Dorthe
Stor opdatering på http://www.vildkat.dk/

Fra : Coffea ramosa

Dato : 08-05-03 17:18

Havde engang en hankat som selv kunne åbne yderdøren når den ville ind. Den
hoppede simpelthen op og satte poten i håndtaget, og hev nedaf. Hvorfra den
havde lært det fatter jeg ikke, det var en som var kommet til os.

Fra : Bettina Hansen

Dato : 08-05-03 17:33

Coffea ramosa wrote:
> Havde engang en hankat som selv kunne åbne yderdøren når den ville ind. Den
> hoppede simpelthen op og satte poten i håndtaget, og hev nedaf. Hvorfra den
> havde lært det fatter jeg ikke, det var en som var kommet til os.

HEHE Sådan en havde vi også engang. Han lærte det af sig selv. Til at
starte med kunne han kun finde ud af det hvis døren åbnede udaf (op og
hænge i dørhåndtaget - ned - døren er åben).
Efterhånden lærte han også at åbne dørene den anden vej fra (op og hænge
i dørhåndtaget - sparke på dørkarmen med bagbenet til døren er åben -
ned).
Det mest irriterende var da han lærte at åbne yderdøren som ellers var
noget tungere og sværere end de andre døre - han lærte nemlig desværre
aldrig at *lukke* døren efter sig ;)

Mvh Bettina

---
http://chin.dk

Fra : Coffea ramosa

Dato : 08-05-03 18:22

Tror kun det er hankatte der kan hitte ud af det, for jeg har næsten kun
haft hunkatte, og de end ikke skænket tanken.

Fra : Pia J

Dato : 08-05-03 18:27

"Coffea ramosa" <no@mail.com> wrote in message
> Tror kun det er hankatte der kan hitte ud af det, for jeg har næsten kun
> haft hunkatte, og de end ikke skænket tanken.

Nej, de er for kloge - hvorfor åbne døren selv, når man har personale?

Hannibal derimod har lært af Max, vores store hund. Han kører panden imod
for at teste om døren er lukket ordentligt. Men der er vist ikke så meget
der kan tage skade...

:Pia

Fra : Coffea ramosa

Dato : 08-05-03 23:14

> Hannibal derimod har lært af Max, vores store hund. Han kører panden imod
> for at teste om døren er lukket ordentligt. Men der er vist ikke så meget
> der kan tage skade...

Jeg så forleden en pige lufte en labrador, og på vej op i deres opgang hvor
døren er af glas løber hunden lige klods ind i glasset. Den blev godtnok
lidt forvirret

Fra : Jette

Dato : 09-05-03 18:30

"Coffea ramosa" skrev:
> Jeg så forleden en pige lufte en labrador, og på vej op i deres opgang
hvor
> døren er af glas løber hunden lige klods ind i glasset. Den blev godtnok
> lidt forvirret

Vi har et sofabord hvor hele bordpladen er af glas. De første dag efter
missernes ankomst, hørte vi spredte *dunk!*, når en mis stod under bordet og
forsøgte at hoppe op. De lærte det på den hårde måde, kan man roligt sige.
Jeg tror ikke de nogensinde har set pladen... de ved bare den er der

Mvh. Jette

Fra : Elwarth

Dato : 08-05-03 20:03

"Coffea ramosa" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> Tror kun det er hankatte der kan hitte ud af det, for jeg har næsten kun
> haft hunkatte, og de end ikke skænket tanken.

Her i huset er det nu en af hunkattene, Frida, der kan tricket, dog kun med
de indvendige døre i huset

Venligst
Dorthe

Fra : CC

Dato : 09-05-03 23:12

Nope! ikke kun hankatte. Vores lille burmeserhun åbner uden problem alle
døre - både indad og udad plus skydedøre i
garderobeskabet. Ja, rent faktisk kan hun ikke accepterer en lukket dør,
medmindre det er yderdøren hvor misserne har
egen kattelem. Det har så medført, at vi har ingen lukkede døre i huset

Til gengæld er vores hanburmeser smart, når de skal fodres - han lader som
han sover et stykke fra madskålen og gudhjælpemig
om vi ikke bærer ham hen til madskålen hver gang - og det er ikke fordi han
ikke er sulten - jo, jo de er skam dygtige til at
opdrage mennesker.

Med hensyn til kattelemsproblemet, tror jeg nemt han får det lært, du skal
bare have lidt mere tålmodighed, så skal det nok
komme. Vi har 3 tidligere indekatte, som er blevet udekatte og som rimelig
hurtigt har lært at bruge kattelemmen (1 uges tid ca.).

hilsen
Claus