Kattecurling!
Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 08-05-03 13:11

Kære Gruppe

Vi har opfundet en leg eller en sport som andre muligvis kan få
fornøjelse af, og lad mig for en god ordens skyld straks understrege at
der _ikke_ bliver kastet med kattene!.

For at aktivere vores tre steriliserede (læs: dovne) indekatte, som
ellers kun finder kort eller ingen interesse i legetøj, har vi opfundet
et ny sportsgren. Ved fordringstid hvor kattene er mest aktive(!),
placere 'kasteren' sig centralt i lejligheden og kaster derefter
kattepillerne en og en i hver sin retning. Tempoet er naturligvis højest
for den mest sultne kat, og derfor er legen til dels selvregulerende
idet kattene i takt med mæthedsgraden bliver langsommere og langsommere.
Når tempoet er tilpas lavt må man antage at kattene er mætte hvorfor vi
indstiller kasteriet.

God fornøjelse
/Kim

Fra : Pernille Scharff

Dato : 08-05-03 13:44

Hihi, jeg kan en der er bedre....

Min tykke hunkastrat (NFO) leger nemlig "kattecurling" med sig selv, og
derfor undrer vi os også over at hun bliver ved med at være tyk!

Ce'Nedra bruger en forpote til at grave en håndfuld foderpiller op af
skålen. Derefter spiller hun "fodbold" med dem en ad gangen, jagter den og
slår den ihjel, hvorefter hun kommer farende med sin foderpille i munden og
højlydt forkynder at nu har hun fanget et bytte - som hun derefter spiser.
Så går hun tilbage til madskålen og henter en ny foderpille, der får samme
tur..... Det tager vist ret lang tid at spise på den måde!

Vi går ud fra at hun på visse tidspunkter af døgnet, hvor vi ikke kigger på,
spiser på en mere normal måde, ellers kan man ikke vedligeholde den tykke
mave....

/Pernille - der overvejer om Royal Canin også snart introducerer
skovkattefoder med indbygget "jagt-effekt" eller lignende...

Fra : Britt Johannesen

Dato : 08-05-03 13:43

Hej Kim

He,he den leg har vi også utrolig stor succes med herhjemme :) Dog foregår
al kastning af mad fra sofaen og ud i stuen - læs: dovent menneske *g*
Faktisk gider begge mine kastrater næsten ikke spise uden at maden bliver
kastet, om det er derfor at de ikke er blevet tykke, tjaa ?

MV
Britt

Fra : skattekat

Dato : 08-05-03 13:42

"Kim Vestergaard Hornbech" skrev d. 08-05-03 13:11 dette indlæg :

> [...]
>
> God fornøjelse
> /Kim
>
> Det må ta' lang tid at fodre tre katte på den måde

"skattekat"

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 09-05-03 09:34

Hej SK

Jo, det kan godt tage lang tid at fodre katte på den måde, men det er jo
ren fornøjelse, og man behøver jo ikke strengt taget give dem al deres mad
på den måde hvis man har travlt.

/Kim